۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۰۳۹۹

فعالیت بیش از 50 مدرسه علوم اسلامی صدرا در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در مدارس معارف اسلامی صدرا با بهره‌گیری از تعالیم ناب اسلامی انسان ها و مبلغان شایسته ای را برای جامعه تربیت می کنند، گفت: در حال حاضر بیش از 50 مدرسه علوم اسلامی صدرا در خراسان جنوبی برای دختران و پسران وجود دارد.
کاظم لطفيان مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که مدارس علوم اسلامی صدرا یکی از گام های اساسی و مهم در کشور برای تربیت نیروهای شایسته و متعهد به انقلاب و آرمان های اسلام است، گفت: در حال حاضر بیش از 50 مدرسه علوم اسلامی صدرا در سطح استان برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده است.

 

وی با بیان این که مدارس علوم اسلامی صدرا در سال های اخیر توانسته اند در استان نقش موثری در نشر معارف اسلامی داشته باشند، گفت: تاکنون بیش از دو هزار نفر در سطح استان از مدارس علوم اسلامی صدرا فارغ التحصیل شده و در دانشگاه ها و حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که تعداد مدارس علوم اسلامی صدرا در استان نسبت به تعداد جمعیت دانش آموزی کم است، گفت: در سال جاری در تعدادی از شهرستان های استان مکان هایی برای احداث مدارس علوم اسلامی صدرا در نظر گرفته شده که با توجه به این که بودجه سازمان تبلیغات اسلامی برای این مدارس کم است خیران می توانند سازمان تبلیغات را در ساخت این مدارس یاری کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که مشارکت دانش آموزان معارف اسلامی صدرا در برنامه های فرهنگی بسیار خوب است، گفت: دانش آموزان این مدارس در برنامه طرح هجرت و تبلیغ فرهنگی در سال گذشته و تابستان سال جاری حضور فعالی داشتند و در ایام ماه محرم هم به صورت ویژه نشست های بصیرت افزایی در خصوص محرم در این مدارس در حال برگزاری است.

 

وی افزود: برای این که دانش‌آموزان بتوانند در مدارس علوم و معارف اسلامی تحصیل کنند و پس از تحصیل در مقطع متوسطه، در دوره‌های عالی حوزه و یا دانشگاه به عنوان یک دانش‌آموخته خبره در رشته علوم و معارف اسلامی مسیر درخشانی برای خود ترسیم کنند باید شرایط علمی، تربیتی و اخلاقی لازم را داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که با داشتن این شرایط است که دانش‌آموزان دارای نگرشی علمی و تربیتی مبتنی بر تعالیم اصیل اسلامی برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه به عنوان یک فرهیخته فرهنگی و دینی خواهند بود، گفت: مدارس علوم اسلامی صدرا در سطح کشور تنها مدارسی هستند که بر مبنای علوم انسانی اسلامی اقدام به تربیت دانش آموزان می کنند و این مدارس از مدارس و نهادهای آموزشی پیشتاز در حوزه تربیت بر مبنای علوم اسلامی انسانی هستند.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که سازمان تبلیغات با برگزاری گفتمان های مختلف دینی در این مدارس سعی کرده سطح دانش عمومی دینی دانش آموزان را ارتقا دهد، یادآور شد: یکی از موفقیت های سازمان تبلیغات در مدارس علوم اسلامی صدرا این است که مدارس علوم اسلامی صدرا توانسته اند دانش آموزان را تربیتی کنند که در مواجهه با شبهه ها به جای فرار یا سرگشتگی به شبهات پاسخ دهند و اطرافیان خود را هدایت کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات