۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۰۴۰۰

همایش «رهروان ولایت، دلدادگی زینب» در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) همایش «رهروان ولایت مداری، صبر و دلدادگی حضرت زینب کبری (س)» در تبریز برگزار شد.
حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرهاد روشنی، در همایش «رهروان ولایت مداری، صبر و دلدادگی حضرت زینب کبری (س)» در مسجد امام رضا(ع) شهرک امام خمینی(ره) تبریز، اظهار داشت: مکتب انسان‌ساز عاشورا از برکت خون شهدا جان گرفته تا این‌که امروز نزد ما به امانت رسیده است.

 


شهردار منطقه 6 تبریز با اشاره به نقش و رسالت والای حضرت زینب کبری(س) در واقعه تاریخی کربلا، خاطرنشان کرد: لازم است بانوان مؤمن و متدین ایران اسلامی، سیره حضرت زینب کبری(س) را به عنوان الگو و اسوه ولایت مداری منشأ اعمال و برنامه های زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

 


روشنی با بیان روایتی از بانوی کربلا، گفت: زنان مسلمان با زندگی و شخصیت این بانوی بزرگ اسلام و راوی پیام عاشورا و کربلا آشنا شوند، زیرا صبر و آگاهی این بزرگ بانوی اسلام در جریان واقعه کربلا بود که سرافکندگی قوم ظالم و مظلومیت و حقانیت شهدای کربلا را در تاریخ ثبت کرد.

 


وی در ادامه با اشاره به برگزاری 62 برنامه فرهنگی طی 7 ماه گذشته، گفت: این منطقه در کوتاه مدت برنامه های فرهنگی و هنری نادری را تعریف و برگزار کرد که در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه و رواج نشاط و شادی در سطح حوزه بسیار مؤثر بودند.

 


اکرم حضرتی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز نیز در سخنانی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی گفت: شهرداری منطقه 6 در همه برنامه های فرهنگی و هنری پیشتاز بوده و برنامه های بی نظیر و قابل توجهی در مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی برگزار کرده است.

 


بنابر این گزارش، فرهاد روشنی همچنین در دیدار با خانواده آزاده شهید بهروز تبریزی زاده، گفت: مردان بزرگی که داوطلبانه در برابر حمله ناجوانمردانه رژیم بعث ایستادند، جانشان را برای آزادی و آزادگی مردان و زنان و آرامش کودکان ایران زمین تقدیم کردند روحی آسمانی و قلبی خدایی داشتند.

 


شهردار منطقه 6 تبریز، هدف از دیدار با خانواده های شهیدان را یادآوری خصوصیات بارز ایثارگری ایشان و استفاده از توصیه های خانواده شهدا دانست و اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا و ایجاد ارتباط صمیمی و تنگاتنگ با این عزیزان وظیفه ما و از دیگر اهداف دیدارهای حضوری است.

 


مادر شهید تبریزی زاده نیز ضمن تقدیر از ابتکار شهرداری منطقه 6
در برگزاری همایش تجلیل از خانواده های آزادگان شهید، گفت: فرزندان ما هم سختی های جبهه را کشیدند، هم درد غربت و اسارت کشیدند و نیز زیر شدیدترین شکنجه ها جانباز شده و در نهایت شربت شهادت نوشیدند.

 


وی در ادامه با تشریح ویژگی های شهید تبریزی زاده و نقل خاطراتی از ایشان اظهار داشت: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی، آشنا کردن نسل جوان با راه و آرمان های امام و شهدای عزیز است که با خون خود، نهال اسلام و انقلاب را آبیاری کردند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات