۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۴۲۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ کسب رتبه نخست دستگاه فعال در حوزه‌ اوقات فراغت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری کنگره 283 شهید دانشجوی آذربایجان شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از کسب رتبه اول دستگاه فعال در حوزه‌ اوقات فراغت توسط این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: براساس ارزیابی انجام شده توسط دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان و همچنین مستندات ارائه شده توسط این اداره‌ کل موفق به کسب رتبه‌ اول در حوزه‌ی اوقات فراغت شده است.


وی گفت: چگونگی غنی‌سازی اوقات فراغت هم اینک در کشورهای پیشرفته یکی از شاخص های رفاه در برنامه های عمران و توسعه است و درواقع اوقات فراغت امکان بالقوه‌ی مفید و مؤثری است که باید هر فرد در خور امکانات و موقعیت اقتصادی و فرهنگی خود برنامه‌ریزی هدفداری برای آن داشته باشد.


صفی‌‌پور تأکید کرد: در این میان نهادهای فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین متولیان و برنامه‌ریزان در این حوزه محسوب می‌شوند و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را بایستی به عنوان یک ضرورت حیاتی در نظر داشت، چراکه این اواقات فرصت بسیار خوبی است برای پیشگیری از آسیب ها و در نتیجه به هر میزان که در این زمینه برنامه‌ریزی صحیحی انجام گیرد اثرات آن متوحه جامعه خواهد بود.


وی برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده‌ مناسب جوانان از اوقات اوقات فراغت را مورد تأکید قرار داد و فعالیت در این حوزه‌ را جزو اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: نوجوان و جوانان با شرکت در این طرح ها از خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و تفریحی در یک فضای فرهنگی و مطمئن بهره‌مند می‌شوند.


همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در هادی‌شهر


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جلفا گفت: در راستای ارتقای سطح آگاهی و ارائه راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همایشی با شرکت 85 خانوار از خانواده های تحت حمایت با مشارکت دانشگاه پیام نور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرکز مشاوره زندگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در هادی‌شهر برگزار شد.   


اکبرجوادی درحاشیه این همایش با اشاره به زمینه های ابتلا و عوامل پیشگیری از انحرافات اجتماعی را به زبان ساده برای خانواده ها تشریح کرد و از آنان خواست با کنترل بیشتر از انحراف احتمالی فرزندان خود جلوگیری کنند.


وی خاطرنشان کرد: دوستی با فرزندان از سوی والدین، تقویت اعتقادات و ایجاد سازگاری در خانه با آنها، ایجاد امنیت و آرامش در منزل، توجه به نیازهای روحی و عاطفی و همچنین مراقبت از رفتار آنها، برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان و نظارت به دوست یابی آنان از وظایف خانواده ها و والدین است.


همچنین علیزاده، دادستان این شهرستان با ارائه آمار بزهکاری اظهار داشت: آگاهی دادن به خانواده ها برای نظارت وکنترل بیشتر فرزندان و میزان مجازات جرایم درصورت ارتکاب جرم عامل مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.


مراسم عزای حسینی در شهرداری منطقه 6 تبریز


همکاران منطقه 6 تبریز به همراه پرسنل مناطق 10 گانه و سازمان‌های مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که در وادی رحمت برگزار شد، حضور یافتند.


شهردار، معاونان، مدیران و بیش از 50 نفر از پرسنل و کارمندان واحدهای مختلف منطقه 6 به همراه همکاران دیگر مناطق و سازمان‌های شهرداری در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگواری پرداختند.


گفتنی است، این مراسم، با برگزاری آئین روحانی دعای زیارت عاشورا و عزاداری و سینه زنی به یاد حماسه قیام امام حسین(ع) و خاندان مظلوم و یاران باوفای ایشان در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد.


کنگره 283 شهید دانشجوی آذربایجانشرقی برگزار می شود


غلامرضا جعفری دبیر گنگره شهدای دانشجوی استان آذربایجانشرقی از برگزاری گنگره 283 شهید دانشجوی استان در دوم آذرماه سالجاری خبر داد و گفت: این شهدای دانشجو متعلق به دانشگاه‌های تبریز، علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌های استان هستند.


وی افزود: مراسم بزرگداشت شهدای دانشجو در سه مرحله برگزار می شود که مرحله نخست آن در سطح دانشگاه‌ها، مرحله دوم در سطح استان و مرحله سوم آن در سطح کشوری برگزار خواهد شد؛ بر همین اساس مرحله دوم آن که در سطح استان برگزار می شود روز دوم آذر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.


دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان آذربایجان شرقی شهید شاخص این کنگره را شهید عزیز زاده معرفی کرد و گفت: سخنران اصلی این گنگره سردار شمعخانی و یا دکتر محمدجواد لاریجانی خواهد بود./935/د101/ب4

ارسال نظرات