۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۳۰۴۳۲
استاد حوزه علمیه:

گاهی برای یاری دین با خونفشانی باید تبلیغ کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که هدف از قیام امام حسین(ع)یاری دین خدا بود، گفت: رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس به تأسی از سیدالشهدا(ع)با خون خود دین اسلام را یاری کردند.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت الاسلام احمد پاکدل‌نیا، جانباز جنگ تحمیلی و استاد حوزه علمیه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان حال و هوای عزاداری در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: پیش از عملیات، لشکر امام حسین(ع) در اردوگاه شهید عرب در منطقه دارالخوئین گردان‏ها حضور داشتند و هر گردان 15 تا 20 سوله و هر کدام یک دسته وجود داشت.

وی با اشاره به دست‏های عزاداری در اردوگاه خاطرنشان کرد و گفت: شب‏های محرم در سوله‏های مختلف به سینه زنی پرداخته و در آنجا یک گروهان به عزاداری مشغول می‏شدیم.

استاد حوزه علمیه قم به بیان ویژگی‏های شهید محمود استیکی پرداخت و گفت: ایشان به عنوان فرمانده بسیار پافشاری می‏کرد که دسته عزاداری در اردوگاه راه بیندازیم و این عمل موجب شور حسینی و معنویت خاصی در بین رزمندگان اسلام می‏شد.

وی به سخن امام خمینی(ره) در این رابطه اشاره کرد و گفت: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گریه بر امام حسین(ع) گویی گریه‏ای بر مظلومیت است و هدف این است با گریه‌ پشت ظالم را به لرزه در بیاوریم.

جانباز جنگ تحمیلی با بیان حالات شهدا در جبهه گفت: رزمندگان شهید خودشان راه شهادت را انتخاب کرده بودند و نزدیک عملیات که وضعیت بحرانی می‏شد چهره‌ها برافروخته‏تر شده و بچه‌ها نوارنیتی ویژه‏ای پیدا می‌کردند.

وی در ادامه افزود: دشمن در یکی از عملیات‌ها دشمن به ما پاتک زد؛ در همان شرایط یکی از رزمندگان پیشانی بندی را به سر بست، به خود عطر تیروز زد و با حالتی که گویا می‌خواست به مهمانی برود، به سوی خدا رفت و شهادت را به جان خرید.

پاکدل‌نیا با تأکید بر این که هدف از قیام کربلا همان اهدافی بود که پیامبر(ص)دنبال می‌فرمود، گفت: امام حسین(ع)برای احیای دین خدا و انجام احکام الهی به پا خاست؛ یاری دین خدا معمولا با تبلیغ دین و گاهی نیز تنها با خون دادن یا اسارت در راه حق تعالی امکان پذیر است./978/ت302/ف

ارسال نظرات