۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۳۰۴۴۸

نشست هم‌اندیشی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم‌اندیشی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای تابعه استان آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی موانع و راهکارهای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در تبریز برگزار شد.
علي‌اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای تابعه استان اظهار داشت: مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها باید ظرفیت های بالقوه موجود را بالفعل کنند. 

 

وی با بیان این‌که مدیران شهرستان‌ها باید ظرفیت بهره‌وری خود را با امکانات محدود در حوزه تخصصی خود افزایش دهند، افزود: باید با توجه به امکانات و بضاعت کمی که دراختیار شهرستانها در حوزه فرهنگ وجود دارد، با انجام کارهای کارشناسی از تمامی ظرفیت ها استفاده مطلوب کرد.

 

صفی‌پور خاطرنشان کرد: برای مباحث فرهنگی تنها بودجه نیاز نیست، بلکه تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل، فکر، عزم و اراده و مدیریت جهادی می خواهد و لازم است، ظرفیت های فرهنگی شهرستانها شناسایی شده تا بتوانیم از مشارکت های مردمی جهت تقویت حوزه فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی جریان سازی فرهنگی را امری بسیار مهم دانست و گفت: باید در حوزه فرهنگ جریان سازی اتفاق بیافتد، یعنی یک موضوع در حافظه مردم، و در گسترۀ مردم، تداوم بخشیده شود.

 

وی ادامه داد: وقتی این چنین بر روی یک موضوع کار شود، ایجاد موج می کند و یک امر فرهنگی در جامعه نهادینه شده و در بین مردم جا می افتد و به عبارتی استمرار یک مقوله مهم فرهنگی موجب تأثیرگذاری آن می شود.

 

صفی‌پور بر لزوم توجه بیش از پیش ادارات ارشاد شهرستان‌ها به مقوله گسترش فرهنگ قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: برای تقویت فرهنگ و هنر بالنده در جامعه مباحث قرآنی باید بیش از پیش تقویت شده و مؤسسات قرآنی فعال تر شوند./935/د102/ب4

ارسال نظرات