۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۳۰۴۵۴
مدیر نشر معارف:

جشنواره روشنا به دنبال ترویج کتاب‌خوانی و معرفی سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر نشر معارف گفت: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی روشنا ترویج کتاب‌خوانی و معرفی صحیح سبک زندگی اسلامی است.
 کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود پیرمرادیان مدیر نشر معارف در نشست خبری سومین جشنواره فرهنگی روشنا که امروز بعد از ظهر در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، با اظهار تاسف از بی‌مهری صورت گرفته در حوزه کتاب، گفت: نشر معارف به عنوان بزرگترین ناشر دانشگاهی با مخاطبانی بالغ بر 4 میلیون دانشجو مواجه است.

 

وی افزود: نشر معارف در سال گذشته نزدیک به سه میلیون تیراژ کتاب تولید کرده که از این تعداد 200 عنوان تجدید چاپی بوده که 20 درصد آن مربوط به نوقلمان بوده است، ما در حمایت از نو قلمان و افرادی که در نقد علوم انسانی کار می‌کنند اعم از اساتید و دانشجویان استقبال و حمایت کرده و آثارشان را نشر می‌دهیم.

 

مدیر نشر معارف با اشاره به این‌که مهم‌ترین مشکل در حوزه کتاب و کتابخوانی عدم دسترسی به کتاب یا توزیع کتاب است، بیان داشت: ما در شرایطی فعالیت می‌کنیم که کمتر از 1000 کتاب فروشی به معنای واقعی کتاب فروشی داریم بدتر این که حوزه کتاب های ارزشی و همسو با اهداف انقلاب ناشران از عدم امکان توزیع کتاب رنج می‌برند.

 

پیرمردایان در ادامه افزود: ما در نشر معارف برای دسترسی آسان دانشجویان و مردم به کتاب حرکتی را در سال 93 آغاز کردیم تحت عنوان پاتوق کتاب که توانستیم در 20 استان آن را راه اندازی کنیم و 10 استان باقی مانده که در آینده اضافه خواهد شد و در این زمینه از وزارت ارشاد به شکل اقدام جهادی انتظار همکاری داریم.

 

وی با اشاره به مهم ترین برنامه‌های جشنواره روشنا همزمان با هفته کتاب گفت: برنامه‎‌های ترویجی حوزه کتاب خوانی از مهم ترین برنامه‌های جشنواره روشنا است ما در دهه فجر گزیده بیانات امام راحل را در غالب خط امام ارائه کردیم که با بیش از 65 هزار جلد استقبال روبرو شده و به عنوان کتاب منبع در محیط دانشجویی استفاده می‌کنند.

 

مدیر نشر معارف با اشاره به این‌که جشنواره روشنا در سال 93 به سبک زندگی اسلامی اختصاص داده شده است، ابراز کرد: جشنواره روشنا در چهار مرحله برنامه ریزی شده که هر مرحله با 5 عنوان کتاب ارائه می‌شود برای مرحله اول کتاب «زندگی حسینی» که یادداشت‌های عاشورایی و نوشته حجت الاسلام زائری است به همراه 19 عنوان کتاب دیگر در نظر گرفته شده است.

 

پیرمرادیان سپس به چگونگی حضور علاقه‌مندان و شرکت در جشنواره روشنا اشاره کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره ترویج کتاب‌خوانی و معرفی صحیح سبک زندگی اسلامی است.

 

در پایان این مراسم از کتاب‌های «زندگی حسینی(ع)» نوشته حجت‌الاسلام زائری، کتاب «مثبت شهر» نوشته سمیه اصلانی و کتاب‌های «از گشت ارشاد تا چادر المیرا»، «میثاق غلیظ و اوقات فراغت» و «گزینه‌های روی میز» نوشته ابوالفضل اقبالی رونمایی شد، این کتاب‌ها آثاری هستند که شرکت‌کنندگان در مرحله اول جشنواره روشنا باید بخوانند.

 

طبق اعلام جشنواره روشنا، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 30008585، مراجعه به کتاب‌فروشی‌های پاتوق کتاب در 20 استان کشور و تهیه کتاب از طریق مراجعه دانشجویان به دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این جشنواره شرکت کنند، همچنین آن‌ها می‌توانند به سایت www.roshana.ir مراجعه و نسخه الکترونیکی کتاب‌ها را در آنجا بخوانند و در مسابقه این جشنواره شرکت کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات