۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۰۴۷۵
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج:

پاسداری از ولایت و انقلاب و ارزش های انقلاب معروف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج از ولایت به عنوان بالاترین معروف نام برد و گفت: بالاترین نعمت ولایت است و خداوند هیچ ولایتی را بالاتر و افضل تر از ولایت علی (ع) خلق نکرده است.
حجت الاسلام محمد رضا تويسركاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی هیئت رزمندگان اسلام کاشان در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کاشان گفت: برای دفاع  ازولایت اجازه نداریم به دشمنان ولایت دشنام و ناسزا بگوییم چون دشنام و ناسزا و فحاشی به دشمن ولایت نیز منکر است.

وی با اشاره به اینکه ناسزاگویی به مخالفان ولایت، ناسزاگویی به ولایت را به دنبال دارد افزود: کسی که دلش برای ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) می سوزد راه دفاع کردن از ولایت فحاشی و بی ادبی نیست، راه دفاع از ولایت متهم کردن و مسخره کردن مخالفان ولایت نیست، هریک از اینها یک منکر است.

حجت الاسلام تویسرکانی یادآورشد: براساس آیات قرآن، دفاع از ولایت با استدلال و برهان و حق و حقیقت و نصیحت است و چنانچه در دفاع از ولایت کار به جدال کشیده شود باید جدال احسن باشد وگفت‌وگوی خشونت آمیز و بی ادبانه نباشد.

وی یاد آورشد: امام رضا(ع) در عیون اخبارالرضا می فرماید هرکس به نقل از ما اهل بیت(ع) روایتی مبنی بر ناسزاگویی بگوید از ما نیست و از مخالفین اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، تبلیغ برخی از سایت های شبکه های ماهواره ای برای ناسزایی گویی و دشنام دادن به ولایت را سازماندهی شده از سوی دشمنان اسلام دانست وگفت: این سایت ها و شبکه های ماهواره ای که به دنیال اختلاف بین مسلمانان هستند مدعی هستند هرکس دشنام نگوید شیعه علی(ع) نیست.

 

تا به امروز هیچ حقی با فحش و ناسزا ثابت نشده است

وی تنها راه دفاع از ولایت و اهل بیت(ع) را محبت و ایثاردانست و تأکیدکرد: تا به امروز هیچ حقی با فحش و ناسزا ثابت نشده است و هیچ مظلومی با فحاشی به حق خود نرسیده است.

 حجت الاسلام تویسرکانی در ادامه اهل سنّت را محب اهل بیت(ع) دانست و با اشاره به اینکه حساب اهل سنّت با وهابی ها، داعشی ها و سلفی ها متفاوت است یاد آورشد یکی از اشتباهات برخی از ما  این است که تصور می کنیم اهل سنّت دشمن اهل بیت(ع) هستند در حالی که چنین تصوری اشتباه محض است چرا که اهل سنّت محب اهل بیت(ع) هستند و در بین اهل سنّت برای امام حسین(ع) عزاداری هم می کنند.  

وی افزود: متأسفانه گروه های انحرافی زیر پوشش دفاع از اهل سنّت عربده کشی می کنند و به همسر پیامبر توهین می کنند و به نام دفاع از فاطمه زهرا(س) مرتکب منکر می شوند در حالیکه شیعه وسیره علی ابن ابیطالب اجازه توهین به عایشه را ندارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: وهابی ها، داعشی ها، سلفی ها و تکفیری ها هیچکدام مسلمان نیستند و تمامی آنها صهیونیست هستند و حسابشان با اهل تسنن جدا است.

 

نمی توان با منکر نهی از منکر کرد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نمی توان با منکر نهی از منکر کرد گفت:  هیچکس برای نهی از منکر اجازه هتک حرمت و بی ادبی به افراد بد حجاب را ندارد که بی ادبی و هتک حرمت افراد منکر است.

به گفته وی، هر معروفی را بخواهیم اقامه کنیم باید مواظب باشیم معروف آن منکر نباشد لذا تا به امروز هیچ کس با تحقیر تربیت نشده است و راه تربیت، تکریم است نه تحقیر ضمن اینکه باید برای افراد شخصیت ایجاد کرد.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: باید مواظب باشیم برای اقامه هر معروفی مرتکب منکر نشویم چرا که هتک حرمت و حیثیت افراد منکر است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بی حجاب را نقص ظاهر افراد دانست اما شاید ما نقص مخفی داشته باشیم یاد آورشد: خیلی از بدحجاب ها پای انقلاب و دین ایستادند و از آن دفاع می کنند.

حجت الاسلام تویسرکانی با تأکید بر اینکه مبارزه با منکر نباید منکر باشد گفت: برخی ها جاهلانه قصد داشتند اسید پاشی ها را به جوانان حزب اللهی و نظام نسبت دهند و برخی از روحانیون شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی تانگو، وایبر، واتس آپ با استفاده از این فرصت نظام اسلامی را هدف قراردادند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: اگر قرار باشد روزی فردی قربانی بدحجاب ها شود همین بچه هیأتی ها و حزب اللهی هایی هستند که امروز مورد هجمه این افراد قرارگرفته اند.

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: پروژه اسید پاشی یک پروژه صهیونیستی بود که برخی ها می خواستند آن را به نظام و به پای بچه هیأتی ها و حزب اللهی بگذارند.

 

پاسداری از ولایت و انقلاب و ارزش های انقلاب معروف است

وی در ادامه افزود: یکی از شاخصه های مکارم اخلاق این است که برای اقامه معروف مرتکب منکر نمی شویم و مکارم اخلاق این نیست که از حوزه دینداری خارج شود.

به گفته وی، پاسداری انقلاب اسلامی ، از ارزش های انقلاب، از ولایت، از خون شهدا ، از حجاب و عفاف و پاسداری از اسلام معروف است اما برای دفاع از اینها باید مواظب بود مرتکب منکر نشویم .

وی دشمن مکارم اخلاق را شیطان دانست و گفت: شیطان اجازه عفو و بخشش دیگران را به انسان نمی دهد و نمی گذارد به دنبال اقامه معروف باشیم ضمن اینکه شیطان از عفو و وحدت و اتحاد به شدت عصبانی می شود و از ایجاد اختلاف و تفرقه نیز به شدت خوشحال می شود و هر فردی دهانش برای ایجاد اختلاف باز شود دهان شیطان است و شیطان دشمن وحدت و محبت بین مسلمانان است و باید مواظب بود شیطان با وسوسه هایش ما را از مکارم اخلاق دور نکند./1307/پ202/ب

ارسال نظرات