۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۲۳۰۴۷۷
حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی قبل از انجام عمل

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری در حرم مطهر رضوی به تبیین نشانه و علامت‌های حساب و کتاب در زندگی پرداخت و بر ضرورت برنامه ریزی قبل از انجام هر عملی، مراقبت حین عمل و محاسبه پس از انجام آن کار تاکید کرد.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، شامگاه 20 آبان در سلسله برنامه های تبلیغی محرم الحرام حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، نخستین نشانه حساب و کتاب در زندگی را داشتن «برنامه ریزی» قبل از انجام کارها عنوان کرد.

 

برنامه ریزی قبل از انجام کار

 

وی با تاکید بر برنامه ریزی در همه ابعاد زندگی ابراز کرد: متاسفانه امروز برای ساختمان سازی، بودجه مملکت، مجلس عروسی، نوع مهمانی ها و... برنامه ریزی داریم اما برای فرزندان‌مان از همان ابتدای انعقاد نطفه و تربیت هفت ‌سال اول و دوم سوم در زندگی تا انتخاب عروس یا دامادی متدین و با اخلاق برای ازدواج موفق برنامه ریزی نداریم.

 

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: برنامه ریزی دینی و عبادی، برنامه ریزی کاری و برنامه برای تفریح سالم می تواند زندگی‌ها را سامان بخشد؛ کمترین برنامه عبادی گذاشتن وقت حدود نیم‌ساعت در سه نوبت هنگام نماز یومیه، هفته‌ای یکبار زیارت امام‌زاده های شهر و اهل قبور است.

 

وی تصریح کرد: بی‌کاری محل تخم‌گذاری شیطان است بنابراین زن و شوهر باید سرگرم باشند تا دچار معصیت و گناه نشوند و برنامه ریزی تفریحی سالم نیاز امروز خانواده‌ها است که شامل ورزش، گردش آخر هفته به بیرون شهر و فضای سبز می‌شود.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد:  منشأ بسیاری از بیماری های گوارشی، قند خون، فشارخون بی تحرکی است که با پیاده روی و کوهنوردی و... می‌توان از ابتلای به آن‌ها پیشگیری گرد.

 

مراقبت حین انجام کار

 

وی دومین علامت حساب و کتاب را «مراقبت» عنوان کرد و گقت: حین انجام کار باید از اعمال خود مراقبت کنیم که به بیراهه نرویم؛ یکی از کارهای مراقبتی از اعمال، امر به معروف و نهی از منکر است که بهتر می‌باشد از خواهر و برادرها، در جمع های خانوادگی آغاز شود.

 

محاسبه پس از انجام کار

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: سومین نشانه حساب و کتاب «محاسبه» است که پس از انجام کارها صورت می گیرد که اگر به طور روزانه اعمال خود را بررسی کنیم به تدریج گناهان ما کم می‌شود.

 

وی یاد آور شد: امام باقر(ع) دراین خصوص فرموده اند: از ما نیست کسی که هر روز به حساب نفس خود نرسد./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات