۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۳۰۵۱۰
کارشناس امور دینی:

تفرقه ‌افکنان، به جهان کفر خدمت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور دینی گفت: هر کسی در راستای ایجاد تفرقه و ضربه زدن به وحدت گام بردارد به جهان کفر خدمت و خیانت به جهان اسلام کرده است.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، کریم اکبری پیش از ظهر امروز در مراسم زیارت عاشورا که در سالن شهدای بسیج شهرستان کاشان برگزار شد، یکی از اساسی ترین مسائل امروز جهان را وحدت اسلامی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این مورد، گفت: هر کسی در راستای ایجاد تفرقه و ضربه زدن به وحدت گام بردارد به جهان کفر خدمت و خیانت به جهان اسلام کرده است.

 

وی همچنین با اشاره به پیام های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج یادآور شد: تمامی مسلمانان جهان همه ساله پیش از کنگره عظیم حج منتظر دریافت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای هستند تا آن را سرلوحه امور خود قرار دهند.

 

اکبری رهبری در جامعه اسلامی را دیده بانی دانست که همه مسائل و امور مسلمانان را رصد و جامعه را از خطرها و انحرافاتی که در مسیر است آگاه می سازد، از این رو در چنین شرایطی اگر کسی در راستای ایجاد تفرقه تلاش کند به جهان کفر خدمت کرده است.

 

این کارشناس امور دینی بحث وحدت در جامعه اسلامی را یک بحث اعتقادی دانست و با اشاره به این آیه از سوره آل عمران وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ گفت: اگر ما به قرآن اعتقاد داریم باید این کلام خدا را سرلوحه امور خود قرار دهیم و برای وحدت در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

 

وی توهین و ناسزاگویی را بر خلاف دستورات اسلام و معارف اسلامی خواند و یاد آورشد: در هیچ کجای اسلام حدیث و روایت موثقی که ائمه اطهار خود و یا توصیه به توهین کرده باشند وجود ندارد و امام صادق(ع) نیز در این باره می فرماید کسی که به دیگری توهین کند از ما نیست.

 

اکبری یاد آورشد: امیرمومنان علی(ع) نیز می فرماید هیچ کس نیست که در زمینه وحدت از من حریص تر باشد و هرکس در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان تلاش می کند او را به هلاکت برسانید حتی اگر زیر عمامه من باشد.

 

وی با اشاره به این که امروز در جهان اسلام وحدت مبنای دین ما است گفت: هر کس عقل سلیم داشته باشد به موضوع وحدت نیز اعتقاد دارد و به آن عمل می کند.

 

این کارشناس امور دینی گفت: امروز استکبارجهانی برای تفرقه بین مسلمان و ضربه زدن به وحدت اسلامی با ایجاد اسلام هراسی در جهان تلاش می کند و در این راه تا حدودی نیز موفق بوده است.

 

لازم به توضیح است مراسم زیارت عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) در دهه دوم محرم به همت حوزه بسیج مقاومت حضرت نرجس(س) و گردان کوثر و سرگروه های طرح صالحین در سالن شهدای بسیج سپاه کاشان برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات