۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۳۰۵۱۲

محورهای همایش ملی سبک زندگی حضرت زینب اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ محورهای همایش ملی سبک زندگی حضرت زینب(س) که 25 آذرماه در خرم آباد برگزار می شود اعلام شد.
حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، فرشاد دانائیان، دبیر کمیته اجرایی همایش سبک زندگی حضرت زینب(س) در خرم آباد، صبح امروز، در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با محوریت بررسی ابعاد فردی و خانوادگی سبک زندگی حضرت زینب(س) در خرم آباد برگزار می شود.

وی افزود: همایش ملی سبک زندگی حضرت زینب(س) 25 آذر ماه سال جاری، در دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار می شود.

داناییان با اشاره به ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش، تصریح کرد: تاکنون بیش از 18 مقاله به دبیرخانه همایش سبک زندگی حضرت زینب (س) ارسال شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش ملی سبک زندگی اسلامی حضرت زینب(س)، یکم آذر ماه سال جاری است.

داناییان با اشاره به ارسال مقالات به دبیر خانه همایش سبک زندگی حضرت زینب (س) در دانشگاه آزاد خرم آباد، بیان داشت: با تجلیل از مقالات بر‌تر این همایش، چکیده این مقالات در کتابچه‌ای چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

دبیر کمیته اجرایی همایش ملی سبک زندگی حضرت زینب(س) در خرم آباد بیان داشت: ابعاد اجتماعی شخصیت حضرت زینب(س)، نگرش تربیتی حضرت زینب(س)، بازتاب شخصیت حضرت زینب (س) در ادب فارسی و عربی و تبیین افکار حضرت زینب(س) در راستای مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی از جمله محور های برگزاری این همایش است.

وی در ادامه یادآور شد: حضرت زینب(س) الگوی مدیریت بحران، نقش حضرت زینب(س) در تداوم جریان عاشورا، حضرت زینب(س) و احتجاج با ولایت ستیزان و ولایت پذیری حضرت زینب(س) در دوران‌های گوناگون زندگی از دیگر محورهای برگزاری این همایش است.

داناییان افزود: سبک زندگی حضرت زینب(س) و محبت اهل بیت(ع)، سبک زندگی حضرت زینب(س) و ارتباط با خدا، الگوپذیری از سبک زندگی حضرت زینب(س)، الگوپذیری زنان از سبک زندگی حضرت زینب (س)، باز‌شناسی سبک زندگی حضرت زینب(س) از دیگر موضوعات مقالات ارسالی و برگزاری همایش است.

وی شور و شعور سیاسی در گفتار و کردار حضرت زینب(س)، مبانی قرآنی و روایی خطبه‌های حضرت زینب(س)، نقش الگویی حضرت زینب(س) در مسأله حضور زن مسلمان در سیاست اجتماعی را از دیگر محورهای این همایش در خرم آباد بیان کرد.

گفتنی است، سید طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و زهره صفاتی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از سخنرانان ویژه همایش سبک زندگی حضرت زینب(س) هستند./9451/پ202/ب2

ارسال نظرات