۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۳۰۵۱۴
آیت الله نوری همدانی:

آمریکا در حدی نیست که جلوی پیشرفت ایران را بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به اظهارات اوباما مبنی بر این که آمریکا نخواهد گذاشت ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهد، گفت: قرآن به چنین افرادی می فرماید کار شما مانند این است که بافوت کردن بخواهید نور الهی را خاموش کنید.
 آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان نظارت و ارزشیابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای در مسقط، بر ضرورت ادامه مذاکرات برای رسیدن به نتیجه مطلوب تأکید کرد.

وی افزود: اما از سوی دیگر به این نکته نیز توجه باید داشته باشیم که اوباما گفت به ایران فرصت و اجازه نمی دهیم در انرژی هسته ای پیشرفت کنند و ترس از تحریم ها و قدرت ما آنها را پای میز مذاکره کشانده است؛ او بارها ایران را متهم به تروریست بودن و ناامن کردن منطقه کرده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: این اظهارات سخیف انسان را به یاد سخنان ابوجهل ها می اندازد قرآن خطاب به چنین افرادی می فرماید«یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ»اینها می خواهند با فوت کردن چراغ فروزان الهی را خاموش کنند، بنابراین کارشان بیهوده است و به تنیجه مورد نظر نخواهند رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آیه«خُذُوا ما آتَیْناکُمْ بِقُوَّةٍ»اظهار داشت: برای ما لازم است آن نعمت هایی که خداوند تأکید می فرماید در نگهداری آنها کوشا باشید کدام است.

وی با بیان این که نعمت های خداوند را بسیار فراوان است و گفت: قرآن می فرماید«وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَةَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا»درست است که نعمت های الهی قابل شمارش نیست اما نباید نعمت های خدا را فراموش کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به روایتی از امام صادق(ع)در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: بزرگترین نعمت خداوند، ولایت است؛ انقلاب اسلامی نیز در همین راستا شکل گرفت.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که باید شاخص های تأثیرگذاری و عظمت انقلاب را بشناسیم، گفت: اولین شاخصه اسلامی و دینی بودن انقلاب است؛ انقلاب های دیگر مادی و سکولار بودند و توجه به خدا و معنویت نداشتند؛ این انقلاب را یک رجل الهی و فقیه بزرگی بنیان گذاری فرموده، به همین دلیل بسیار عمیق و تأثیرگذار است.

حضرت آیت الله نوی همدانی دومین شاخصه انقلاب را وجود ولایت فقیه در رأس حکومت دانست و ابراز داشت: حکومت های استبدادی واستعماری قرن ها در دنیا حکومت کردند و این مسأله تازه ای است که یک فقیه عادل در رأس حکومت قرار بگیرد و می تواند بسیاری از مشکلاتی که دامن گیر بشریت است را برطرف کند.

وی انقلاب اسلامی را پناهگاه مستضعفان و محرومان جهان دانست و گفت: پیش از انقلاب ما سال ها مردم رنج دیده جهان مورد توجه حاکمان نبودند، اما انقلاب ما حکومتی مردمی را تشکیل داد که بیش از هر چیز به امور این قشر توجه دارد و مستضعفان جهان را از زیر سیطره مستکبران نجات می دهد و این زمینه سازی ظهور است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کرده است، بیان داشت: پیش از انقلاب شهادت تنها در واقعه کربلا تفسیر می شد اما امام(ره)کاری کرد که این فرهنگ به عرصه زندگی مردم آمد و میلیون ها عاشق شهادت در کشور ما و سایر کشور های اسلامی وجود دارد؛ شهادت مقامی است که آرزوی بزرگ ائمه اطهار(ع)بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به جنگ افروزی های ایادی استکبار در منطقه، گفت: آنها  نسبت به سوریه و عراق کینه بیشتری از ما دارند اما از صنایع و نظامی و قدرت ما هراس دارند به همین دلیل داعش و دیگران جرأت پیدا نمی کنند کوچکترین تعرضی به ایران داشته باشند.

حضرت آیت الله نوی همدانی استکبار ستیزی را از شاخصه های مهم دیگر انقلاب دانست و تصریح کرد: قدرت شما در مسیر مبارزه با استکبار به جایی رسیده است که همه مستکبران عالم را از قدرت روز افزون شما به وحشت افتاده اند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات