۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۳۰۵۴۹
یکی از علمای اهل سنت هرمزگان:

مضامین صحیفه سجادیه تفسیر آیات قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ محمد صدیق فهیمی گفت: بنده به عنوان سنی محب اهل‌بیت(ع) معتقدم یکی از تفاسیر ارزشمند برای قرآن کریم کتاب صحیفه سجادیه است.
کتاب شرح صحيفه کامله سجاديه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ محمد صدیق فهیمی از علمای اهل سنت استان هرمزگان در اولین همایش «سید‌العابدین» ویژه چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که امروز پیش از ظهر به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) و یاران ایشان به محاربه برخواسته و حقیقت تلخ عاشورا را به عنوان ناگوارترین و زشت‌ترین حرکت بشری را رقم کردند، لگه ننگ بزرگی بر پیشانی تاریخ بشریت گذاشتند.

 

 

وی با اشاره به این‌که کشور جمهوری اسلامی ایران مدیون رهبر بزرگی چون امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: ما این‌گونه حضورها در جمهوری اسلامی ایران را مدیون امام خمینی(ره) هستیم و باید برای خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای که به حق میراث‌دار برحق ایشان هستند.

 

صدیق فهیمی با اشاره به وضعیت علما در کشور سعودی اظهار داشت: در عربستان سعودی علمای اهل سنتی که سودی نباشند؛ از دانشگاه‌ها و مراکز دولتی اخراج می‌شوند، افزون بر آن مردم به جای این‌که دین خود را از کانال منابع وحی دریافت کنند مجبور شده اند مضامین و مفاهیم دینی خود را از سایت‌های انگلیسی دریافت کنند.

 

ین عالم اهل سنت با اشاره به دوران زندگانی امام سجاد(ع) در دوران خفقان بیان داشت: امام سجاد(ع) دلاور مرد تاریخ در میدان نبرد حق علیه باطل با فرعون‌های متعددی در زمان خود مقابله کرده است، در زمان ایشان خفقان زیادی وجود داشت اما قیام آ« حضزت متوقف نشد بلکه به گونه‌ای آرام در قالبی متفاوت تداوم داشت.

 

شیخ محمدصدیق فهیمی با اشاره به این‌که بسیار خرسندیم که به عنوان محبان اهل بیت(ع) دور هم جمع شده‌ایم، گفت: بسیاری از ما دنبال تفسیر صحیح از آیات قرآنی هستیم، بنده به عنوان سنی محب اهل‌بیت(ع) که عشق ایشان را در دل دارم؛ عرض می‌کنم که یکی از تفاسیر ارزشمند برای قرآن کریم همین صحیفه سجادیه است اگر شما صحیفه سجادیه را بخوانید قطعا مفاهیم آیات قرآنی را بهتر متوجه می‌شوید.

 

این عالم اهل سنت در پایان خاطرنشان کرد: امام شافعی، امام سجاد را افقه می‌دانستند و می‌گفتند؛ در فقه سراغ کسی نرفته که بالاتر از امام سجاد(ع) باشند./807/ پ202/ب3

ارسال نظرات