۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۳۰۵۵۹
دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد:

12 مقاله برتر در کنگره امام سجاد در هفته آینده معرفی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ دبیر چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: امسال حدود 80 مقاله از کشورهایی چون پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به دبیرخانه رسیده است.
سجاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی علامه زاده، دبیر چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در اولین همایش «سید‌العابدین» ویژه چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که امروز به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد،با ارائه گزارشی از روند اجرای کنگره‌ سال‌های پیش گفت: کنگره سیدالعابدین(ع) از همان ابتدا که در استان هرمزگان برگزار شد، بر اساس حضور کشورهای مختلف برنامه ریزی شده  و جنبه بین‌المللی داشت.

 

وی افزود: در سال‌های بعد هم با حضور مراکز علمی دانشگاهی، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به شکل گسترده تر و با حضور شخصیت‌هایی از سایر کشورها به خوبی برگزار شده و مقالاتی در این زمینه به دست ما رسید.

 

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با اشاره به روند برگزاری کنگره امسال اظهار کرد: امسال حدود 80 مقاله از کشورهایی چون پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به دست ما رسیده که از این میان حدود 12 مقاله به عنوان مقاله برترانتخاب شده که در هفته آینده چهارشنبه اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که تا امروز سه کنگره در استان هرمزگان برگزار شده و مردم این خطه پیگیر مسائل فرهنگی هستند، گفت: امسال استان هرمزگان به عنوان محور هفت استان سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهکلویه و بویر احمر، کرمان، جنوب کرمان و خوزستان کارهای بزرگی را در زمینه کنگره بزگداشت امام سجاد(ع) انجام داد که آثار در چهارشنبه هفته آینده در بندرعباس با حضور مهمانان و متفکرانی از کشورهای یمن، عربستان، سوریه و لبنان  معرفی ‌می‌شود.

 

علامه زاده در پایان خاطرنشان کرد: از آثار خوب کنگره امام سجاد(ع) که نه در شعار بلکه در عمل مشاهده شد؛ وحدت ایجاد شده بین شیعه و اهل سنت بود./807/پ203/ب3

ارسال نظرات