۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۵۶۶

استقبال از جشنواره شعر ترکی یادمان ولایت در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: شاعران ولایی افرادی آگاه و با بصیرت هستند که حقایق پشت پرده را دیده و با ذوق و طبع هنری آن را به سرمنزل مقصود می رسانند.
حجت الاسلام کريمي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌ الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در سومین جشنواره ملی شعر ترکی« یادمان ولایت» اظهار داشت: شاعران با بصیرت و آگاه شهرهای انقلابی می سرایند، چراکه حقایق پشت پرده‌ها را دیده و و با علم و ذوق خود آن را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

 

وی با بیان این‌که شاعران همواره همراه انقلاب و ولایت هستند، خاطرنشان کرد: شاعران، نویسندگان و اهل قلم باید توجه داشته باشند که در حین برخورداری از روحیه نقد و انتقاد از اعتقادات به دور نباشند.

 

حجت الاسلام کریمی شاعران را به لحاظ ارتباط با عواطف و احساس افراد وظیفه خطیری برشمرد و افزود: شعرا و هنرمندان خبره سعی می کنند با خلق آثار بدیع و مطلوب با دل مردم ارتباط پیدا کرده و در خدمت خدا و خلق خدا باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به برگزاری سومین جشنواره کشوری شعر ترکی« یادمان ولایت» اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی امسال برای سومین سال متمادی میزبان بخش شعر ترکی جشنواره کشوری یادمان ولایت است.

 

وی افزود: جشنواره یادمان ولایت در پنج نقطه کشور در حال برگزاری است، شعر ترکی در آذربایجان غربی، شعر کردی در سنندج، شعر فارسی در کرمان و جیرفت و شعر عربی در اهواز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به افزایش 20 درصدی آثار ارسال شده به دبیرخانه شعر ترکی یادمان ولایت اظهار کرد: امسال 127 اثر برای شرکت در جشنواره شعر ترکی یادمان ولایت به دبیرخانه استان ارسال شده است.

 

گفتنی است، سومین جشنواره کشوری شعر ترکی« یادمان ولایت» با حضور نماینده ولی فقیه و مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در در ارومیه برگزار شد.

 

همچنین در این جشنواره یک روزه تعدادی از شاعران برجسته کشوری، استانی و دوست‌داران شعر حضور داشتند که برخی ها نیز آثار خود را ارائه کردند./936/پ202/ب3

 

ارسال نظرات