۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۳۰۵۸۴
آیت الله صفایی بوشهری:

جامعه باید مدیریت قرآنی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر گفت: به زودی در استان بوشهر روزی به عنوان روز قرآن خواهیم داشت که یکی از برنامه‌های این روز، گرامیداشت تلاشگران عرصه قرآن است.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري - نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

 به گزارش خبرگزاری رسا آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر پیش از امروز در دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان بوشه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و تشکر از زحمات تلاشگران عرصه دین به ویژه حوزه فرهنگ قرآنی، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها این نکته را تذکر داده‌اند، اگر بخواهیم یک نظام موفق داشته باشیم که در تمامی عرصه‌ها بتواند بر اساس الگوی الهی، پیشرفت داشته باشد، باید قرآن را در همه ابعاد در جامعه نهادینه شود.

 

جامعه باید مدیریت قرآنی شود

 

وی با بیان اینکه، اگر جامعه ما می‌خواهد موفق باشد باید دارای مدیریت قرآنی باشد، افزودند: اگر ما بهترین مدیریت را داشته باشیم اما قرآنی نباشد، قطعاً مدیریت موفقی نخواهد بود.

 

 آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از بیانات خود، شورای توسعه فرهنگ قرآنی را یکی از خیرات و برکات اخیر نظام دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: استان بوشهر را باید الگوی مدیریت قرآنی کشور قرار دهیم چون از دیرباز استانی قرآنی بوده و در تاریخ، قاریان بزرگی به کشور معرفی کرده است.

 

 وی در ادامه تأکید کرد: جامعه‌ای موفق خواهد بود که جامعه‌ی قرآنی باشد و مدیریت قرآنی شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: الحمدلله هم اینک ما در جامعه، هم به نظام اسلامی و قرآنی و هم به رهبریت دینی متنعّم هستیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تشتت برنامه‌ها در عرصه‌های قرآنی باید ساماندهی شود، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی موظف است که فضای قرآنی و توسعه آن را ساماندهی کند.

 

 به زودی در استان بوشهر روزی به عنوان "روز قرآن" خواهیم داشت

 

وی با تأکید بر اینکه باید در استان بوشهر پروژه‌های نوین قرآنی داشته باشیم، گفت: به زودی در استان بوشهر روزی به عنوان "روز قرآن" خواهیم داشت که یکی از برنامه‌های این روز، گرامیداشت تلاشگران عرصه قرآن است.

 

آیت الله صفایی بوشهری یکی دیگر از پروژه های نوین قرآنی که در استان برگزار خواهد شد را محفل بزرگ قرآنی عنوان کرد و اظهار داشت: کوشش می شود که این محفل بزرگ قرآنی به صورت سالیانه قبل از آغاز ماه محرم تشکیل شود که اولین جلسه آن به عنوان قرائت آیات حسینیه توسط قاریان بزرگ و تفسیر آن برگزار خواهد شد.

 

از نوجوانان ممتاز قرآن حمایت شود

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه گفت: در استان بوشهر ضروری است که از نوجوانان قرآنی ممتاز حمایت شود که هم اینک این کار توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر انجام می‌پذیرد.

 

وی در پایان بیان داشت: در فضای تولید منابع انسانی قرآنی، تولید نرم افزارها و تولید کتب قرآنی باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

 

به گزارش رسا، این نشست با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، محمد انجم‌ شعاع معاونت هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد/833/د101/ب4

ارسال نظرات