۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۳۰۵۸۸

سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فارسان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ با حکم مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، باباجان رییسی به عنوان سرپرست جدید این اداره در شهرستان فارسان معرفی شد.
معرفي سرپرست جديد اداره اوقاف فارسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف شهرستان فارسان، با حکم مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، باباجان رییسی به عنوان سرپرست جدید این اداره در شهرستان فارسان معرفی و از زحمات عوض علی قاسمی، رییس قبلی این اداره تقدیر به عمل آمد.
 
در آیین این مراسم که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، امام جمعه فارسان و مسؤولان شهرستانی برگزار شد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، وقف را چشمه همیشه جاری دانست و گفت: وقف امری است که خیر و برکت آن همیشه ادامه داشته و با توجه به سابقه دینی شهرستان اهمیت موقوفات بسیار مشهود است.
 
 وی حسن خلق، همکاری و تعامل با ادارات و ارگان‌ها و دفتر‌‌ امام جمعه را از ویژگی‌های یک مدیر موفق بیان کرد و ابراز داشت: باید اداره اوقاف و امور خیریه همه هم و غم خود را در احیای موقوفات و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بگذارد و آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کند که متأسفانه این مهم هنوز به خوبی در استان خود را نشان نداده است.
 
در ادامه این مراسم نیز، حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که فراهم آوردن زمینه رضایت عمومی در بقاع متبرکه بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: امامزادگان قطب فرهنگی جامعه هستند و  مردم با اعتقاد ذاتی و ارادتی که نسبت به ائمه اطهار(ع) دارند به زیارت آن ها می‌آیند؛ بنابراین باید بکوشیم این مکان های مقدس از هر لحاظ آماده و مهیا باشند.
 
حجت الاسلام غلامیان با بیان این‌ که امانت داری و ادای تکلیف مهم ترین نکات در پذیرفتن پست‌ها و سمت‌های مدیریتی است، افزود: ایجاد تحول اقتصادی در موقوفات، ایجاد تحولات فرهنگی در امور قرآنی و  به روز کردن مال‌الاجاره‌ها از جمله سیاست های اوقاف و امورخیریه در سال جاری است که باید در دستور کار رؤسای ادارات شهرستانی نیز قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با معرفی باباجان رییسی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فارسان، گفت: حمایت از شهرستان های تابعه با توجه به تصمیمات گرفته شده در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه به شهرستان هایی همچون فارسان نگاه ویژه ای داشته باشیم.
 
عوض علی قاسمی، ریس پیشین اداره اوقاف شهرستان فارسان نیز در ادامه با ارائه گزارش و شرح فعالیت های دوران تصدی‎گری خود در این پست، زنده بودن وقف در شهرستان را قابل تقدیر دانست و گفت: شهرستان فارسان از شهرستان های برتر استان در زمینه ثبت موقوفات جدید است که این نشان از تدین و خیر خواهی مردم این شهرستان دارد.
 
باباجان رییسی، سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه فارسان نیز در این آیین خاطرنشان کرد: خدمت به خلق، تکریم ارباب رجوع و خدمت به امامزادگان و حفظ موقوفات از مهم‌ترین اولویت‌های کاری بنده خواهد بود.

رییسی افزود: همه تلاش و همت خود را برای قرآن، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعامل با مسؤولان شهرستان و بهره وری اقتصادی موقوفات و عمران آبادی امامزادگان و اماکن متبرکه شهرستان انجام خواهم داد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات