۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۳۰۶۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تبعیت از ولایت و حفظ حجاب مهمترین ویژگی رهروان زینبی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تبعیت و یاری ولایت، حفظ حجاب و معرفت عمیق از بارزترین ویژگی های حضرت زینب(س) است که بانوان ایرانی و مسلمانان که می خواهند رهرو آن حضرت باشند، باید مانند ایشان عمل کنند.
امام جمعه بيرجند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،  امروز در جمع بانوان در نشست های خانواده متعالی با بیان این که حضرت زینب(س) با حفظ حجاب و معرفت و ایمان عمیقی که داشتند قیام کربلا را بعد از امام حسین (ع) مدیریت و بنیاد ظلم و ستم یزیدیان را برملا کردند، گفت: شناخت و فهم مقام حضرت زینب (س) خارج از ادراک بشری است و آن خصوصیاتی که گفته می شود، تنها گوشه ای از بزرگی آن حضرت است و برای آن که بخواهیم رهرو این حضرت باشیم باید راه و شخصیت ایشان را بشناسیم.

 

 وی افزود: بسیاری از افراد با این که بسیار متدین هستند و حرف از رهروی اولیای الهی می زنند بیشتر مواقع به دلیل برداشت های شخصی به بیراهه کشیده می شوند که همین ضرروت مطالعه دقیق زندگی اهل بیت را بیشتر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ایمان و معرفت را مهمترین ویژگی  شخصیتی حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: زمانی که اسرای کربلا را به سمت کوفه می بردند حضرت سجاد(ع) با دیدن تن های بی سر شهدا، به حالت مرگ افتاده بودند که حضرت زینب (س) با تمام بزرگواری خویش ایشان را تسلی می دادند که این موضوع نشان از عمق معرفت و توسل ایشان به خداوند متعال و صبر در راه خدا دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که تقویت ایمان و حفظ حجاب از مهمترین ویژگی های رهروان زینبی است، افزود: بانوان باید به تبعیت از حضرت زینب(س) ایمان و معرفت خود را تقویت کرده و با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف زمینه تعالی نظام اسلامی و گسترش اسلام را فراهم کنند.

 

وی با بیان این که اسلام با حضور زن در اجتماع مخالف نیست، گفت: حضرت زینب (س) به زنان ثابت کردند که می توانند در اجتماع حضوری فعال و تاثیر گذار داشته باشند مشروط به این که زنانگی و حجاب وعفت آن ها مورد آسیب و هجوم قرار نگیرد و در کنار رسالت اجتماعی بتوانند به وظایف و رسالت مادری خود عمل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که زینبی زندگی کردن کار دشواری نیست، تصریح کرد: اگر هر کدام از بانوان براساس فطرت خود عمل کرده و خدمت به خانواده و اسلام را سرلوحه کار خود قرار دهند زینبی وار رفتار کرده اند که خوشبختانه زنان ایرانی در طول تاریخ ثابت کرده اند که حضرت زینب مهم ترین الگوی آن ها است.

 

حجت الاسلام  و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که دختران ماداران آینده این سرزمین هستند و باید با شخصیت حضرت زینب(س) آشنا شده و مانند ایشان رفتار کنند، گفت: مادارن باید از همان دوران کودکی دختران خود را زینب وار تربیت کنند و رسالتی مهمتر و بزرگتر از این برای زنان و مادران ایرانی وجود ندارد. /968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات