۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۳۰۶۲۴
استاد حوزه علمیه اهل سنت:

مفتی‌های عربستان جیره‌خوار آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ مولوی دهانی با بیان اینکه مفتی‌های وهابی عربستان از آمریکا دستور می‌گیرند، گفت: آنها به قصد اختلاف بین مسلمانان، فتاوای دور از عقل و شریعت اسلام صادر می‌کنند.
مفتي

مولوی عبدالغنی دهانی استاد حوزه علمیه اهل سنت زاهدان، در خصوص حمایت مفتی اعظم عربستان از یزید، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: تمام علمای بزرگ اهل سنت کفر یزید را ثابت کرده‌اند؛ یزیدی که شراب را حلال می‌داند و می‌گوید من انتقام شهادت خود را از حسین گرفتم، چگونه می‌تواند حاکم جامعه اسلامی باشد؟!

 

وی ادامه داد: آنها که یزید را یک حاکم شرعی می‌پندارند و می‌گویند امام حسین(ع) کسی است که علیه او خروج کرده و محکوم است، مگر روایاتی را که پیامبر در وصف اباعبدالله(ع) فرموده، نمی‌بینند؟! مگر نه این است که پیامبر فرمود کسی که می‌خواهد چهره یک انسان بهشتی را ببیند، به حسین(ع) نگاه کند، آیا چنین شخصی در دنیا مرتکب خطا می‌شود؟!

 

استاد حوزه علمیه اهل سنت افزود: نمی‌توان انتظاری جز حمایت از یزید، از وهابیان عصر حاضر که جیره‌خوار آمریکا هستند، داشت؛ آنها به قصد اختلاف بین مسلمانان، فتاوای دور از عقل و شریعت اسلام صادر می‌کنند؛ چنین افرادی تاریخ را نمی‌فهمند و درسی نخوانده‌اند و مفتی‌هایی هستند که نظام استکبار به آنها دستور می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: مسلمانان اهل سنت، هوشیار و بیدار هستند و تحت تأثیر چنین صحبت‌هایی قرار نمی‌گیرند و آنها را محکوم می‌کنند./831/ت302/ب4

ارسال نظرات