مناطق تبلیغی با توجه به استعداد مبلغان انتخاب شود
حجت الاسلام محمد ترسلی، مسؤول شورای علمی و برنامهریزی حوزه سفیران هدایت، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری با بیان مؤلفههای مهم تبلیغ چهره به چهره گفت: تبلیغ چهره به چهره اثرات خاصی را در بر دارد که با تبلیغهای دیگر متفاوت است.
وی این تفاوت را در نوع ارائه مطالب به مخاطب ارزیابی کرد و افزود: در تبلیغ چهره به چهره بر خلاف تبلیغهای دیگر، مبلغ رو در رو و متناسب با خواسته مخاطب سخن میگوید و به تبلیغ مبانی دین میپردازد.
وی با بیان اینکه طلاب از زمانی که دروس ابتدایی حوزه را خوانده و تفسیر آیات و روایات را به خوبی درک کنند، میتوانند به تبلیغ معارف دین بپردازند اما توصیه میکنم که در ابتدای امر تبلیغ مناطقی را انتخاب کنند که با شرایط مبلغ همخوانی داشته باشد.
حجت الاسلام ترسلی در ادامه با بیان اینکه باید در کنار مجتهد پروری به مبلغ پروری در حوزه علمیه توجه شود، گفت: عقیده بنده بر این است که طلاب حوزه علمیه باید مبلغ دین باشند و در این زمینه افرادی که توانمندی خاصی دارند میتوانند به قلههای بالاتری دست پیدا کنند.
مسؤول شوری علمی و برنامهریزی حوزه سفیران هدایت با اشاره به اهمیت مبلغپروری در حوزه علمیه گفت: تبلیغ نیازمند توانمندیهای خاصی است که به مطالب مختلف نیاز دارد و در سبک و سیاق جدیدی که در حوزه امروز شاهد آن هستیم در قالب حوزه سفیران هدایت نیاز مبلغان را تامین کرده است.
وی با اشاره به جایگاه مشاوره در تبلیغ دین گفت: مشاوره ابعاد مختلفی دارد که در یک مورد آن مبلغان در تبلیغ مردم از آنها مشورت میخواهند و مورد مشورت قرار میگیرند که این امر محتاج تخصص در این زمینه است.
حجت الاسلام ترسلی درباره چگونگی مشاوره در زمانهایی که مختص ایام تبلیغ است، گفت: باید فضای مشاوره را آنگونه فراهم کنیم که فراغت بیشتری در بین مردم است، مانند قبل از نماز یا بعد از نماز به منظور پاسخگویی به شبهات یا مشاوره استفاده میشود.
وی در پایان افزود: کاری که برای رضای خدا باشد ماندگار است، از اینرو اگر میخواهیم در زمینه تبلیغ موفق باشیم، تنها باید برای خدا قدم برداریم./978/ت302/ی