شرکت پست هزینه ارسال نشریات را کاهش دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی عمرانی، مدیر محصولات فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به معضلات تولید و توزیع نشریات پرداخت.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی مطالعه و نشریه خوانی در کشور اظهار داشت: نیاز همیشگی نشریات به تکیه گاه و عدم خودگردانی آنان به سبب همین فرهنگ ناصحیحی است که نشریه خوانی را در خود جای نداده است.
مدیر محصولات فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با بیان این که نشریات و کتاب ها در سبد فرهنگ خانواده های ایرانی جایی ندارد، خاطرنشان کرد: مردم ایران حاضرند برای خرید تنقلات هزینه ای دو چندان نسبت به خرید کتب و نشریات بپردازند؛ این مسأله یکی از معضلات جامعه است.
وی با بیان این که اشتراک گرفتن از سوی دفاتر نشریات به سخی صورت می گیرد، گفت: یکی از مهم ترین معضلات ارسال نشریات به مشترکان، هزینه های بالای پست های سفارشی و عدم حصول یقین از تحویل نشریات در پست های عادی است.
عمرانی با تأکید بر این که اداره پست باید فرایندی تعبیه بیند که نشریات با سرعت بالا، هزینه پایین و همراه با کد رهگیری به دست مشتریان برسد، ابراز کرد: کارهای فرهنگی به مدت کوتاه به نتیجه مطلوب نمی رسند و اثرگذاری آن در بسیاری از مواقع به چشم نمی آید اما همواره نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.
وی در ابتدای سخنان خود به حضور فعال مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اشاره کرد و گفت: این مرکز فرهنگی در راستای شناسایی استعدادهای هنری در حوزه های علمیه و تشویق و ترغیب طلاب به تبلیغ دین از طریق هنر و فرهنگ مشغول به فعالت است.
مدیر محصولات فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با بیان این که پنج جشنواره به صورت سالانه و دوسالانه از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات برگزار شده است، گفت: عکس حوزه، فیلم حوزه، شعر حوزه، داستان حوزه و هنرهای تجسمی با برند اشراق جشنواره هایی هستند که این مرکز فرهنگی به برگزاری آنان مبادرت کرده است.
وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاههای فرهنگی هنری در داخل و خارج از کشور، حضور در نمایشگاه های ملی و استانی و حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب، قرآن کریم و مطبوعات و خبرگزاری ها بخش دیگری از فعالیت های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی است.
عمرانی با بیان این که مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات تاکنون 6 نشریه در قالب پنج ماهنامه و یک عدد فصلنامه به چاپ رسانده است، اظهار داشت: ماهنامه سنجاقک برای خردسالان، پوپک برای کودکان، سلام بچه ها برای نوجوانان، مهیار برای جوانان، پیام زن برای بانوان و فصلنامه آفرینه با رویکرد ادبیاتی حوزه در حال چاپ و انتشار هستند.
مدیر محصولات فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با بیان این که تمام فرایند تهیه مطلب تا چاپ نشریات در مرکز فرهنگی هنری و از سوی روحانیان و طلاب خواهر و برادر انجام میشود، گفت: این نشریات معمولا در نمایشگاه ها حائز رتبه میشوند.
وی اظهار داشت: نشریات شش گانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات از طریق شبکه توزیع وسیع این مرکز به سراسر کشور و نمایندگی های مستقر در مراکز استان ها ارسال شده و از طریق سازمانها و نهادهای مرتبط به خانوادههای کارمندان نیز تحویل داده میشود./997/پ200/ی