۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۳۰۶۶۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رونق علمی کشور در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب استان در رشت، احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد تا میانگین ساعت مطالعه در کشورمان افزایش یابد.

 

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را یک رخداد مهم فرهنگی در کشور و سایر استان ها دانست و خاطرنشان کرد: تلاش شود تا کتاب ها در نمایشگاه ها دارای محتوای مناسب برای جامعه باشد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ کتابخوانی می توانیم شاخص های فرهنگی در کشور را توسعه دهیم.

 

امام جمعه رشت با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: تلاش مسؤولان فرهنگی کشور باید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد و باید اولویت قرار دادن رهنمودهای ایشان می توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه کتابخوانی دست یافت.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.

 

وی بر ضرورت محتوا بخشی در عرصه تألیف و چاپ کتاب تأکید کرد و گفت: محتوای کتاب ها نباید به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را  از مبانی دینی و ارزشی منحرف کند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کتاب بالا برنده فکر و اندیشه است و افراد اهل مطالعه و کتاب عاشق هستند، گفت: باید زمینه حمایت مناسب از ناشرانی که در حال تولید کتب هستند فراهم شود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات