۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۳۰۶۷۲

همایش دادستان های کل کشور در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش دو روزه دادستان های سراسر کشور به میزبانی دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی در تبریز آغاز به کار کرد.
موسي خليل اللهي، دادستان عمومي و انقلاب تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراهای کشور در همایش دادستان های کشور در تبریز اظهار داشت: امنیت و عدالت دو مولفه‌ی رشد و توسعه‌ی جامعه در همه عرصه هاست امنیت مبتنی بر اعتدال شاخصه شرط عدالت است و مهمترین نیازهای جامعه بشری امنیت، اجتماعی، اقتصادی و رایانه‌ای است.

 


فیروزی هدف از برگزاری این همایش را بررسی نقش دادستان های عمومی و انقلاب در قانون جدید با محوریت پیشگیری و برخورد با جرایم اینترنتی، اقتصادی و سایبری دانست و خاطرنشان کرد: دادستان مظهر قدرت و اقتدار دستگاه قضایی است، در حقیقت وجود دادستان در دستگاه قضایی به گونه‌ای است که جان و مال و ناموس مردم در امنیت باشد.

 


وی با بیان این‌که دادستان در کلیه مراحل قضایی اعم از تشکیل پرونده تا نظارت بر حقوق زندانیان نقش مهمی را ایفا می‌کند، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسؤولیت های دادستان توجه به مسأله پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است، به عبارت دیگر نیازمند عزم دادستان‌های کل کشور در این عرصه هستیم.

 


معاون نظارت بر دادسراهای دادستان کل کشور با تأکید بر تعامل تمامی نهادهای مرتبط با دادستانی گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم ملی و فراهم کردن بسترهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و در این میان واکنش های دادستان بعنوان محاکم قضایی، تاثیر مستقیمی در پیشگیری از جرم دارد.

 


 فیروزی کمبود کادر قضایی و اداری، ثبت نشدن پرونده ها در اکثر دادسراها، و پایین بودن سطح علمی قضات به وی‍ژه در استان‌های محروم که در احقاق مردم تاثیر دارد و فقدان آموزش فعالان قضایی از مشکلاتی است که در بازرسی ها مشاهده شده است.

 


خلیل الهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در سخنانی با بیان این‌که 32 حوزه قضایی با 420 قاضی در آذربایجانشرقی فعال است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سیاست های دستگاه قضایی استان تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرائم است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات