۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۳۰۶۸۲
مدیر حوزه علمیه شاهین دژ:

زیارت اربعین با پای پیاده هشدار به جهان کفر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ حرکت پیاده مردم عراق به سمت حرم امام حسین(ع) برای زیارت ایشان در روز اربعین را هشداری به جهان کفر در خصوص ولایت پذیری شیعه عنوان کرد.
رييس حوزه علميه امام محمدباقر و امام جمعه شاهين دژ

 

 

حجت‌الاسلام نقی باقری، مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به تبیین اهمیت زیارت امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: بر اساس روایات هر کس با پای پیاده به زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن یاران شهید ایشان برود، در هر قدمی که برمی‌دارد خداوند یک گناه او را می‌بخشد و یک ثواب به ثواب‌های او اضافه می‌کند، و این پیاده روی برابر با هزار حج مقبول است.

 

 

وی به بیان تاثیر پیاده روی به سمت کربلا در افکار عمومی جهان پرداخت و تصریح کرد: وقتی جهان تشیع پس از گذشت 1374 سال از واقعه عاشوری این گونه عاشقانه و عارفانه به سمت حرم شریف سیدالشهدا(ع) حرکت می‌کند و در این مسیر از خودبی‌خود شده و سر از پا نمی‌شناسد، این نشان از ولایت پذیری شیعه دارد و جهان کفر را در برابر تهاجمات فرهنگی و برنامه‌هایی که برای جوامع اسلامی دارد، زمین‌گیر می‌کند.

 

امام جمعه شاهین‌دژ با تأکید بر این‌که پیاده زائر حرم امام حسین(ع) شدن هشدار به سردمداران جهان کفر است، ادامه داد: سردمداران جهان کفر بدانند که خواست امت اسلامی پیروی از مکتب روشن اهل بیت(ع) است و در برابر همه برنامه‌هایی که آنان برای براندازی حکومت‌های اسلامی دارند، مقاومت کرده و مانع از تحقق اهداف آنان خواهند شد.

 

وی افزود: درس دیگری را که می‌توان از عشق و ارادت میلیون‌ها انسان عاشق به امام حسین(ع) و راه پاک ایشان گرفت درس خدایی بودن، برای خدا زیستن، برای خدا کشته شدن و به لطف حضرت حق جاویدان ماندن است و همه مسؤولان نیز باید از امام حسین(ع) و همه اولیای الهی این درس را فرا بگیرند.

 

حجت‌الاسلام باقری همه انبیای الهی را مدیون خون پاک شهدای کربلا دانست و اضافه کرد: در روایات که تمام انبیای الهی مدیون خدمات امام حسین(ع) هستند، چون ایشان از جان و مال و همه هستی خود گذشتند تا رسالت پیامبران الهی محقق شود.

 

وی خون‌های شهدای کربلا را جاری در آیات قرآن معرفی کرد و ادامه داد: همه قطرات خون پاکی که از پیکر تابناک شهدای کربلا بر زمین ریخت جاری و ساری در تک‌تک کلمات آیات قرآن کریم است و بر همه آیه‌های قرآن تزریق شده است.

 

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: طبق روایتی تمامی پیامبران الهی در شب جمعه به زیارت حرم شریف امام حسین(ع) می‌آیند و به جز رسول خاتم(ص) همه ایشان از نور امام حسین(ع) به دلیل قدر دانی از وجود ایشان، بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، افزود: پیامبر خاتم(ص) می‌فرمایند؛ « من از حسین هستم و حسین از من است»، یعنی من زنده شده حسینم و خون پاک حسین(ع) است که باعث زنده ماندن نام پیامبر(ص) و دین و آئین ایشان است.

 

وی گفت: عزاداری برای شخصی که چنین جایگاه بلندی در نزد انبیای الهی دارد بسیار ارزشمند است و قیمت واقعی این عزاداری را تنها خداوند می‌تواند محاسبه کند.

 

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به فعالیت‌هایی که در این شهر برای احیای مکتب امام حسین(ع) صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مربیان طرح صالحین در حلقه‌های خود به بیان علل قیام سالار شهیدان(ع) می‌پردازند تا کسانی که برای آقا و سرور شهیدان عزاداری می‌کنند، متوجه اهمیت کار خود باشند و با آگاهی و بصیرت عمل کنند./936/ت302/ب3

ارسال نظرات