۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۶۸۶
نماینده خبرگان رهبری:

ولایت فقیه عامل اتحاد در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه یک امر دینی است و از طرف خداوند انتخاب می‌شود و سبب وحدت و همبستگی جهان اسلام است.
آيت الله قريشي

آیت‌الله علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به تبین جایگاه ولایت فقیه در اسلام پرداخت و اظهار داشت: ولایت فقیه یک امر اسلامی و دینی است و از نظر شیعه جانشین پیامبر اکرم(ص) که رهبر و امام امت است باید از طرف خداوند متعال انتخاب شود.

  

وی با اشاره به مقام انتصابی پیامبران از جانب خداوند، ادامه داد: همانطوری که مردم نمی‌توانند از نزد خود کسی را به پیامبری انتخاب کنند و خداوند مقام نبوت را به برگزیدگان خود عطا فرموده است، مقام خلافت و جانشینی و رهبری امت اسلامی نیز باید توسط پیامبران و از سوی خداوند منان انتخاب شود.

 

آیت‌الله قریشی امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) را انتخاب شده به مقام جانشینی از سوی خداوند معرفی کرد و افزود: امام علی(ع) توسط پیامبر اکرم(ص) و از سوی خداوند کریم برای امامت تعیین شد و امامان دیگر نیز به ترتیب پشت سر ایشان آمدند و این مقام به ایشان رسید.

 

وی به جانشینی فقهای جامع‌الشرایط از امامان معصوم(ع) در عصر غیبت کبری اشاره و تصریح کرد: امام زمان(عج) فرمودند:« پس از من نمایندگان و جانشینان من مجتهدین و فقها هستند و مجلس خبرگان که رهبر انتخاب می‌کنند حقیقت این است که یک نفر رهبر را از میان فقها پیدا می‌کنند.

 

آیت الله قریشی وظیفه خبرگان رهبری را تنها پیدا کردن فقیهی دارای شرایط لازم برای رهبری جامعه دانست و تصریح کرد: در حقیقت خبرگان رهبر انتخاب نمی‌کنند بلکه فقیهی را که مورد تایید و پذیرش امام عصر(عج) است از بین فقها برمی گزینند، همان‌طور که بعد از رحلت بنیان‌گذار فرزانه انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) آیت‌الله خامنه‌ای را به مردم معرفی کردند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به بیان جایگاه ولایت فقیه و واجب‌الاطاعة بودن ایشان پرداخت و افزود: اطاعت از فرامین رهبری که از طرف امام زمان(عج) انتخاب می‌شود بر همه مسلمانان واجب است حتی بر فقیهانی که از لحاظ علم و فقاهت با ایشان برابری می‌کنند نیز واجب است که مطیع فرامین ایشان باشند.

 

وی اطاعت از رهبر را رمز اتحاد و همبستگی در جامعه دانست و ادامه داد: چون رهبر و جانشین امام زمان(عج) واجب‌الاطاعة است و باید به دستورات ایشان عمل کنند این مسأله سبب وحدت در یک کشور و تمام مسلمانان جهان می‌شود.

 

آیت‌الله قریشی وجود چند رهبر و رییس در یک جامعه را عامل چند دستگی خواند و افزود: اگر در یک کشور رییس جمهور ، فرماندهان سپاه و ارتش و دیگران فرمان دهند؛ وحدت به وجود نخواهد آمد و در جامعه چند دستگی و کشمکش و نزاع بر سر حفظ قدرت شایع می‌شود.

 

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران فرمانده همه رهبر است و اطاعت از رهبر واجب است؛ در این صورت وحدت کامل در جامعه به وجود می‌آید و علت این وحدت همان واجب بودن اطاعت از رهبر به فرمان امام زمان(عج) و همان اطاعت از ایشان است./936/ت302/ج

 

ارسال نظرات