۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۳۰۷۰۷
مدیر تبلیغات اسلامی بشرویه:

همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر تبلیغات اسلامی بشرویه تأکید کرد: ترویج معروف در جامعه یک سرمایه اجتماعی و فرهنگی بزرگ برای نظام اسلامی محسوب می شود.
همايش امر به معروف و نهي از منکر سپاه محمد رسوا الله(ص) تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام رضا بهشتی فر، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر این شهرستان با تقدیر از مجلس شورای اسلامی در بررسی قانون امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه وظیفه‌ای همگانی در باور دینی ماست و عموم جامعه باید نسبت به این مسئله امر به ‌معروف و نهی از منکر عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: همگان باید این فریضه را وظیفه‌ای همگانی تلقی کنند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر زمانی امر به معروف و نهی از منکر به رسالت همگانی در جامعه تبدیل شود، تمامی زشتی ها موجود در جامعه در کوتاه مدت از چهره اجتماع محو خواهد شد.

 

 حجت الاسلام بهشتی فربا اشاره به این‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مانند یک پالایشگاه رذایل اخلاقی عمل می کند، گفت: تذکر لسانی از مواردی است که مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود بارها بر آن تأکید و مردم را راهنمایی و هدایت کرده اند که با احیای این فریضه در جامعه می توانیم بسیاری از آسیب هاب اجتماعی را در کوتاه مدت از بین ببریم.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به این‌که هرکس موظف است در محدوده زندگی شخصی خود تا جایی که می تواند این وظیفه را انجام دهد، تأکید کرد: انجام این رسالت نیازمند شرایطی است و مبلغان و مسؤولان ستادهای امر به معروف و نهی از منکر موظف هستند معروف ها و منکرات جامعه را به مردم بشناسانند تا مردم به خوبی بتوانند در این زمینه رسالت خود را انجام دهند.

 

حجت الاسلام بهشتی فر با بیان این‌که کوتاهی در مسیر امر به‌ معروف برای یک جامعه اسلامی منکری بزرگ و گناهی نابخشودنی است، گفت: ما باید تمام توان خود را برای ترویج معروفات و نهی از منکرات در جامعه به کار بگیریم تا مدیون ایثارگری‌ها و خون شهدا نشویم.

 

وی با تأکید بر این‌که باید تبلیغات گسترده ای در فضای شهری در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود، گفت: تا زمانی که نسبت به تبلیغات شهری و رسانه ای در خصوص این فریضه بی توجه باشیم، نخواهیم توانست آنچنان که باید این فریضه را در میان خانواده های ایرانی نهادینه کنیم.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه با اشاره به تربیت مبلغان ویژه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان، گفت: این مبلغان به همراه سایر مبلغان از ابتدای ماه جاری فعالیت گسترده ای را در مساجد و مدارس شهرستان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر آغاز خواهند کرد و به صورت روزانه برای معرفی بهتر این فریضه در مساجد و مدارس فعالیت تبلیغی و سخنرانی انجام خواهند داد./968/پ203/ب3

ارسال نظرات