۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۰۷۲۹
امام جمعه آمل:

معرفت دینی جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران گفت: معرفت دینی جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی مصون می دارد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم سوگواری دهه دوم محرم در آمل با بیان این که بهره گیری از نضهت حسینی سبب سعادت و تعالی انسانی می شود، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا از این ایام گرانقدر و ارزشمند به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

 

وی با اشاره به این که تقوامحوری باید مورد توجه انسان در برنامه های زندگی باشد، بیان داشت: این امر ارزنده می تواند به عنوان دژی مستحکم از انسان محافظت کرده و او را به سر منزل مقصود برساند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسان باید در همه مراحل زندگی مراقب اعمال و افتار خود باشد، ادامه داد: کسانی که سعی می کنند بهتر و راحت تر با خدای خود ارتباط برقرار کنند در زندگی فردی و اجتماعی به موفقیت های گرانقدری دست پیدا خواهند کرد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که ایمان و تقوا انسان را در برابر وسوسه های شیطانی محافظت می کند، افزود: وسوسه های شیطانی می خواهد انسان را از مسیر خدامحوری منحرف کند که باید مراقب باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا می تواند از گناهان دوری کند، تصریح کرد: این دسته از افراد می توانند با دوری از گناهان در راستای سعادت و تعالی خویش گام برداشته و به تقرب الی الله برسند.

 

وی با اشاره به این که ماه محرم از جمله زمان هایی است که انسان می تواند در راستای تقویت معنویت و معرفت در وجود خود گام بردارد، افزود: حضور در مجالس معنوی عزاداری سرور و سالار شهیدان بسیار ارزنده و گرانقدری بوده که انسان باید بهره برداری گرانقدری از آن داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که بعضی از فرصت ها مانند ماه محرم به دست می آید که انسان باید متوجه حالات و روحیات خود بشود، گفت: وقتی ارتباط معنوی میان بنده و پروردگار متعال برقرار می شود انسان از شوق و شعف احساس ارزنده و ارزشمندی به او دست می دهد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد از نهضت سرور و سالار شهیدان استفاده شایسته ای داشته باشد، بیان داشت: درس های ارزشمند و والایی در حماسه حسینی وجود دارد که ما باید سیره نورانی این امام همام را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه ما مدیون خون های پاک امام حسین(ع) و یارانشان هستیم، افزود: تلاش ما باید در این راستا بوده تا در برنامه های زندگی خود به فکر برآوردن خواسته های خداوند منان باشیم.


وی با تاکید بر این که عزاداری سرور و سالار شهیدان باید در شکوه و عظمت خاصی برگزار شود، گفت: برنامه های پس از دهه اول محرم باید با حضور گسترده و عظیم مردمی و هیئات مذهبی در سطح مساجد و محافل مذهبی برگزار شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات