۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۳۰۷۷۴
امام جمعه نکا:

احیاء فریضه امر به معروف ادامه نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با تأکید بر احیاء و اجرای قدرتمند فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر بیانگر غیرت دینی و احساس مسؤولیت است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری نکا با انتقاد از وجود بروکراسی اداری و کاغذ بازی در دستگاه های اجرایی گفت: وجود این گونه مسائل در نهادهای دولتی موجب نارضایتی ارباب رجوع خواهد شد.

 

وی با بیان این که کاغذ بازی در سازمان و ادارات باید به حداقل برسد، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور رفع گرفتاری و دغدغه های مردم بهره گرفته شود.

 

امام جمعه نکا، خدمت به مردم را عبادتی بزرگ دانست و با بیان این که مردم نباید در راهروهای ادارات دولتی سرگردان باشند، خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی رسیدگی به درخواست های مردم است.

 

حجت الاسلام لائینی اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم باید واقعیت عینی داشته و تنها در حرف و شعار خلاصه نشود بلکه مردم باید معنای واقعی شعارهای خدمت به خلق و مردم را ببینند و لمس کنند و مسولان در این رابطه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که تکریم ارباب رجوع باید به عینه در ادارات دیده شود، خاطر نشان کرد: مدیران نظام اسلامی باید الگوی بارز خدمت گزاری صادقانه و خالصانه باشند.

 

وی گفت: مسؤولان باید در عمل مردم را ولی نعمتان خود دانسته و از این نعمتی که به عنوان مسؤول در اختیار دارند برای خدمت رسانی درست به مردم استفاده کند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که خدمت به مردم افتخاری ارزنده است که نصیب ما شده است، بیان داشت: خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک ارزش است که باید از این فرصت ارزنده در راستای رفع مشکلات مردمی گام برداریم.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: همان گونه که حضرت علی(ع) می فرماید خدایا به من قوت بده تا در خدمت بندگان تو باشم شما هم همانند حضرت علی(ع) رفتار کنید و در راستای تقرب الی الله گام برداریم. 

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: مسؤولان باید با دقت نظر بیشتری در این راستا وارد شده و دغدغه تولید و اشتغال و اقتصاد داشته باشند و با بررسی چالش ها و مشکلات، موانع سرمایه گذاری را بردارند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: پیچ و خم‌های مختلف اداری در نهادهای دولتی موجب شده که برخی از سرمایه‌گذاران برای ادامه سرمایه‌گذاری با مشکل روبرو شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مدیران در شورای اداری کمک کنند تا شهرستان دچار رخوت و کندی در پروژه‌ها نشود و همچنین معابر و مجاری اداری برای ورود سرمایه‌گذاران و رونق اقتصادی باز شود.

 

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در دستور کار همگان قرار گرفته و احیاء شود.

 

حجت الاسلام لائینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر بیانگر غیرت دینی و احساس مسؤولیت است و امام حسین(ع) برای احیای این فریضه ارزشمند قیام کرد و ما باید با احیای این فریضه الهی همچنان ادامه دهنده راه سرخ این امام شهید باشیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات