۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۳۰۷۹۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان:

هویت ملی ما با بسیج گره خورده است/ قوام حکومت دینی وابسته به امربه‌معروف است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بسیج مفهومی بلند به گستره جامعه دینی ما است که در طول سال‌ها مبارزه با نظام سلطه هویت ملی ما با آن گره خورده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمود شکري در همايش بسيج و رسانه استان سمنان حجت الاسلام والمسلمين محمود شکري در همايش بسيج و رسانه استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمود شکری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در همایش استانی بسیج و رسانه این استان که با حضور بیش از 150 فعال رسانه‌ای استان سمنان در محل سالن همایش‌های ایران باستان شهر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج و رسانه فرهنگ‌سازانی هستند که در کنار یکدیگر می‌توانند تحول آفرین باشند.

 

وی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج را پشتوانه اصلی انقلاب و محور دفاع آحاد میلیونی ملت مسلمان ایران از نهضت اسلامی‌شان برشمرد و افزود: در جامعه اسلامی ما ثروت اصلی یک رسانه که همان اعتماد عمومی است از راه اعتنا به باورها و اعتقادات اکثریت جامعه یعنی اقشار مؤمن و متعهد و حفظ ارزش‌ها فزونی می‌یابد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان انسان را ناگزیر از برقراری چهار گونه ارتباط دانست و تصریح کرد: ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با دیگران و ارتباط با طبیعت این گونه‌های مختلف ارتباطی انسان است که هریک باید‌ها و نباید‌های خاص خود را دارد، اما امروزه مسلم است که برای ارتباط بهتر با دیگران رسا‌ترین ابزار رسانه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شکری ارتباط تنگاتنگ بسیج و رسانه را امری میمون و مبارک دانست و افزود: برای بهره‌گیری از اصلی‌ترین مأموریت این دو حوزه یعنی ترویج گفتمان ولایت یا به‌‌عبارتی گسترش فضائل اخلاقی و باید‌ها و نباید‌هایی که به‌خاطر آن هزاران تن در تاریخ جان خود را فدا کردند، این همکاری لازم و ضروری است.

 

وی با بیان اینکه بسیجیان و اصحاب رسانه‌ در تبلیغ و نشر ارزش‌های دینی و پیام انقلاب اسلامی نباید از هیچ‌کس واهمه‌ای داشته باشند، خاطر‌نشان کرد: منبر مساجد نیز یک رسانه است، روحانیان باید در استفاده از این رسانه دینی خود کنترلی را رسالتی بر دوششان می‌دانند و اصحاب رسانه نیز باید این مهم را مد نظر قرار دهند و از تجسس در حریم شخصی افراد بپرهیزند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان داشتن بن مایه فرهنگی بسیار محکم و پایدار بر اساس ارزش‌ها و عقاید را ویژگی بارز فرهنگ جامعه ایران اسلامی عنوان کرد وگفت: باید‌ها و نباید‌ها را باید از این ریشه ارزشمند به‌دست آوریم و به جامعه عرضه کنیم که این مهم کار اصحاب رسانه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شکری با اشاره به اینکه قوام حکومت دینی وابسته به وجود امربه‌معروف و نهی‌از ‌منکر و فرایض مهم دینی است، تصریح کرد: متأسفانه حوزه فرهنگ در حکومت دینی ما مظلوم واقع شده و تا به امروز توجه لازم به آن نشده، همانا فرهنگ مانند اقیانوسی است که امروز جوی‌هایی از آب فاسد در حال سرازیر شدن به آن است و رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در اشائه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان عامل مهمی برای تطهیر این اقیانوس داشته باشند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات