۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۳۰۸۰۳

اجلاسیه معاونت های تهذیب حوزه علمیه در بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: اجلاسیه معاونت های تهذیب کل کشور ماه آینده در بوشهر برگزار می شود.
اجلاسیه معاونت های تهذیب حوزه علمیه در بوشهر برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، جلسه مدیران مدارس علمیه و معاونان حوزه علمیه استان پنج شنبه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.
 
 
در این جلسه حجت‌الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام‌ شده پرداخت و گفت: با توجه به توافق صورت گرفته با بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس دو واحد درسی دفاع مقدس در مدارس علمیه استان تدریس می شود.
 
 
وی با بیان اینکه این توافق در سال 92 انجام شده، دلیل تأخیر اجرای این توافق‌نامه را عدم اعلام آن به صورت رسمی از سوی مدیریت قم عنوان داشت.
 
 
سرهنگ احمد موحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر نیز در این نشست به اهمیت ادبیات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا و آثار رزمندگان درس هایی هستند که در ابعاد زندگی انسان می‌تواند راه گشا باشد.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با توجه به توافقنامه صورت گرفته بین حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: این برنامه آموزشی را در سال‌های قبل از دانشگاه‌ها شروع کردیم و حال حاضر بیش از سه هزار دانشجو درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها گذرانده‌اند.
 
 
 وی در خصوص اساتید این درس بیان داشت: اساتید درس دفاع مقدس باید مجوز تدریس داشته باشند و کسانی که علاقه‌مند به تدریس این واحد را دارند باید در دوره آموزشی که در تهران با حضور فرماندهان ارشد نظامی برگزار می‌شود شرکت کنند.
 
 
 موحد گفت: اخذ مجوز تدریس این درس دارای شرایطی از جمله حداقل مدرک فوق‌لیسانس و دارا بودن شش ماه سابقه حضور در جبهه است.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر در حال حاضر 30 استاد درس دفاع مقدس وجود دارد که 25 نفر مجوز تدریس گرفته‌اند و ما بقی نیز در حال گرفتن مجوز هستند.
 
 
 حجت‌الاسلام حسین فقیه معاونت پژوهش حوزه علیمه استان بوشهر نیز اظهار کرد: با توجه به تفکیک شدن آموزش و پژوهش نیاز است دوستان کار را با جدیت بیشتر انجام دهند.
 
 
معاون پژوهش حوزه علیمه استان بوشهر با توجه به برگزاری جشنواره علامه حلی در استان بوشهر گفت: یک دوره مقاله‌نویسی در نظر برای برگزاری است که متشکل از یک کارگروهی در چهار رشته کلام، ادبیات عرب، فقه، اصول و تفسیر علوم قرآن است که مدیران و اساتید مدارس باید هر کدام 10 موضوع را با منبع به طلاب و واحد پژوهش معرفی کنند.
 
 
حجت‌الاسلام علی آذرشب، معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه جلسه به برگزاری دوره خانواده‌های آسمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه زیادی برای این دوره خرج شده برخی در این دوره شرکت نکرده‌اند، باید مدیران مدارس طلاب را به شرکت در دوره ها ترغیب کنند.
 
 
وی ادامه داد: در آخر هفته دوری تربیت مربی کودک در شاه‌چراغ را داریم که از طرف تولیت شاه‌چراغ برگزار می‌شود و سهمیه استان بوشهر 30 نفر است و در پایان این دوره گواهی پایان دوره به طلاب اعطا می‌شود.
 
 
حجت‌الاسلام آذرشب تأکید کرد: مدارس علمیه شهرستان‌ها باید یک تقویم تهذیبی تا پایان سال داشته باشند و برنامه‌هایی را که قصد دارند در داخل مدرسه داشته باشند، در این تقویم گنجانده شود.
 
 
معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به برگزاری اجلاسیه معاونت های تبلیغ کل کشور در استان بوشهر گفت: اجلاسیه معاونت های تهذیب کل کشور در ماه آینده در بوشهر برگزار می شود و در حاشیه برگزاری این اجلاسیه از برخی مدارس شهرستان های استان بازدید می کنند و به همین دلیل معاونت ها و مدیران مدارس آمادگی لازم را داشته باشند.
 
 
حجت‌الاسلام مرتضی فلاحتی مسؤول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اینکه هفته بسیج را در پیش داریم و یکی از روزهای هفته به قشر طلاب است، ازاین رو باید در این روز برنامه‌هایی جهت بزرگداشت این روز داشته باشیم.
 
 
وی از جمله برنامه‌های پایگاه‌های بسیج طلاب در مدارس علمیه را دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، تقدیر از طلاب بسیجی نمونه و برگزاری مراسم بزرگداشت این روز در تمام شهرستان اعلام کرد./833/پ202/ب4
ارسال نظرات