۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۸۱۵
آیت‌الله مظاهری:

مسؤولان برای انجام بهتر وظیفه‌ به دعا و مناجات نیاز دارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: برای گرفتاری‌های خود و مردم دعا بکنید، با دعا کار حل می‌شود، خود مسؤولان هم باید دعای بسیاری داشته باشند زیرا مشکلات بسیار سخت شده است.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه‌های علمیه اصفهان، شب گذشته در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم برگزار می‌شود، با اشاره به این‌که انسان باید از صبر و نماز کمک بگیرد، گـفت: دو رکعت نماز بسیار کار می‌کند، حضرت زینب(س) حتی در شام عاشورا نماز شب‌شان ترک نشد.

وی افزود: امام سجاد(ع) به حضرت زینب(س) در شام عاشورا گفتند که چرا نشسته نماز می‌خوانید، از این جمله معلوم می‌شود که خود آن حضرت پیش از آن نمازش را ایستاده خوانده است، که حضرت زینب(س) فرمودند من هر چه خواستم ایستاده نماز بخوانیم دیدم پاهایم طاقت ایستادگی ندارند.

حضرت آیت‌الله مظاهری به ایستادگی و صبر حضرت زینب(س) در برابر مصائب عاشورا اشاره و اظهار کردند: حضرت زینب(س) کمک می‌گرفت از نماز و در برابر مصیبت‌ها ایستادگی می‌کردند و گرنه این مصیبت بسیار بالا و سنگین بود.

وی اظهار کرد: امام علی‌(ع) نیز از نماز کمک می‌گرفتند، هنگامی که مصیبت حضرت زهرا(س) برای ایشان به وجود آمد ایشان دو رکفت نماز خواندند و پس از آن برای کفن و دفن حضرت زهرا(س) برآمدند، برای امام علی(ع) نیز مصیبت حضرت زهرا(س) بسیار بزرگ بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که انسان باید در مجالس عزاداری امام حسین(ع) از خداوند درباره رسیدن به مقام اهل‌بیت(ع) کمک بخواهد، ابراز کرد: ما را خلق کرده‌اند که به مقام امام علی(ع)  و حضرت زینب(س) برسیم و این را باید در روضه‌ها از خدا بخواهیم.

وی خاطرنشان کرد: منبرها عنایت خدا و رحمت خداوند را به جوش می‌آورد، اگر دلتان بشکند و گریه‌ای بکنید مواظب باشید در حاجت‌های دنیایی نروید، نمی‌گویم برای دنیا دعا نکنید، بلکه همه‌اش دنیا نباشد.

حضرت آیت‌الله مظاهری اظهار کرد: برای گرفتاری‌های خود و مردم دعا بکنید، برخی از مردم بیکار هستند و در زیر خط فقر قرار دارند و جوانان نیاز به ازدواج دارند، با دعا کار حل می‌شود، خود مسؤولان هم باید دعای بسیاری داشته باشند زیرا مشکلات بسیار سخت شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای رفع گرفتاری‌ها باید دعا کرد اما حاجات معنوی را نباید فراموش کرد،‌ در دعاها این را فراموش نکنید که بگویید خداوندا خودت را به من بده، عالی است که انسان نماز بخواند و پاداشش خود خداوند باشد.

وی ابراز کرد: درباره روزه گفته‌اند که روزه مال من است و من پاداش آن هستم، روز عید فطر انسان پاداش بگیرد از خداوند، انسان در روز عید فطر از خداوند خود خدا را عیدی بگیرد،‌ در گودال قتلگاه امام حسین(ع) برافروخته‌تر می‌شوند زیرا به لقای خداوند نزدیک‌تر می‌شوند./914/پ202/ج

 

ارسال نظرات