۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۸۲۲

انتقاد امام جمعه شهرکرد از عدم استفاده صحیح از ظرفیت کشاورزی در کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از عدم بهره‎برداری و استفاده صحیح از ظرفیت کشاوری در کشور گفت: متأسفانه آنگونه که باید از ظرفیت‎های آبی و خاکی موجود استفاده نمی‎شود.
کاشت نهال به نام شهداي شهرکرد از سوي حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، در دیدار مسؤول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، نقش و جایگاه مهم مجموعه جهاد کشاورزی در خدمت رسانی به مردم را یادآور شد و از این مجموعه به عنوان یکی از عرصه‌های مبنایی هر جامعه یاد کرد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که دین اسلام توجه ویژهای به مقوله کشاورزی و کشت و زرع دارد، تصریح کرد: اهمیت و جایگاه بسیار بالای کشاورزی در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست و دین اسلام نیز در این زمینه توصیه های فراوانی دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، شناخت دقیق و صحیح ظرفیتها و موقعیت‌های کشاورزی در کشور و همچنین توجه و بهره‌مندی صحیح از این ظرفیت‌ها و نعمت‌های الهی را دو مسأله بسیار ضروری در این عرصه برشمرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور، تصریح ‌کرد: به لطف الهی ظرفیت و موقعیت‌های بسیاری مناسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی شامل مواد خوراکی و آبزیان در کشور وجود دارد و کشور در این زمینه با هیچ گونه مشکل و کاستی مواجه نیست.
 
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت عظیم کشاورزی در کشور مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد نه تنها نیازهای تغذیه داخل کشور تأمین خواهد شد، بلکه میتوانیم صادرات قابل توجهی را به سراسر جهان داشته باشیم.
 
وی با انتقاد از عدم بهرهبرداری و استفاده صحیح از ظرفیت کشاورزی در کشور افزود: متأسفانه آنگونه که باید، از ظرفیتهای آبی و خاکی موجود در راستای افزایش تولید مواد غذایی استفاده نمیشود.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری مسأله کشاورزی و تأمین مواد غذایی مورد نیاز مردم را از دغدغه‌های مهم انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) دانست و با طرح این پرسش که «آیا در این عرصه در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کردهایم یا نه» عقب ماندگی در این عرصه را مشهود و ملموس دانست.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که شرایط موجود با معیارهای مورد نظر نظام، انقلاب و امام فاصله بسیار داد، پرداختن به فعالیت های مقطعی و سطحی، عدم نگاه مبنایی و زیرساختی و توجه ویژه به واردات تولیدات خارجی را از جمله مشکلات موجود در این عرصه برشمرد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات