۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۸۵۰
امام جمعه رشت:

وحدت امت اسلامی مهم ترین راه غلبه بر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت، وحدت را مهم ترین راه غلبه بر دشمنان دانست و گفت: دشمنان نیز از وحدت و همدلی امت اسلامی هراسان هستن و به همین دلیل تلاش می کنند تا با ایجاد اختلافات مذهبی به منافع استکباری خود دست یابند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری باشکوه عزاداری حسینی در استان گفت: امام حسین(ع) انسان آزاده ای بود که برای زدودن نقاب از چهره حقیقت و برقراری اسلام ناب در جامعه اسلامی بر خلیفه فاسد زمان قیام کردند.

 

امام جمعه رشت ادامه داد: قیام امام حسین(ع) همانند حرکت انبیای الهی قیامی چند ماهیتی است که هر لحظه آن در راه عبودیت خداوند متعال بوده است و اصلاح مردم، نظم و انضباط دادن به جامعه دینی و مبارزه با فساد از جمله اهداف این قیام بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد بود، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) الگویی برای کسانی است که در تلاش برای مبارزه با استکبار و استبداد هستند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در موقیعت های مختلف در واقعه عاشورا، هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر سازنده جامعه و نگهدارنده تمدن ها است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، واقعه عاشورا را الگوی آزادی خواهان جهان نامید و گفت: شعار ذلت ناپذیری امام حسین(ع) از حنجره های ملت های مظلوم و مردم ستمدیده دنیا شنیده می شود.

 

وی یکی از عوامل مهم جاودانگی عاشورا را جایگاه رفیع و بی‌نظیر امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: در جهان انقلاب‌های زیادی واقع شده اما رهبران آن انقلاب‌های دینی در جایگاه امام حسین (ع) نبودند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود از انقلاب عظیم اسلامی به عنوان ادامه دهنده مسیر نهضت حسینی یاد کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفتمان استکبار ستیزی را در جهان نهادینه کرده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی از رسانه ها که نوشتند که عاشورای امام حسین(ع) تحت الشعاع 13 آبان قرار دادند، افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورایی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وحدت امت اسلامی برای نابودی دشمنان تأکید کرد و گفت: امروز شیعیان در برخی مناطق نظیر شمال عربستان و بحرین در شرایط سختی قرار دارند که ضروری امت اسلامی در این خصوص با هم متحد شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، وحدت را مهم ترین راه غلبه بر دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان نیز از وحدت و همدلی امت اسلامی هراسان هستن و به همین دلیل تلاش می کنند تا با ایجاد اختلافات مذهبی به منافع استکباری خود دست یابند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که امروز آمریکا و برخی کشورهای به ظاهر اسلامی پرورش دهنده گروه های تروریستی نظیر داعش در منطقه هستند، بیان داشت: این آتشی که امروز در برخی کشورها مانند عراق و سوریه به راه افتاده به زودی دامن حامیان آنها در منطقه را خواهد گرفت.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز رحلت علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: این روز را روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری کردند زیرا کتاب غذای روح انسان را تامین می‌کند./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات