۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۰۸۵۱
خطیب نماز جمعه دامغان:

مدینه فاضله با حاکم شدن تفکر ناب بسیجی در جامعه قابل تحقق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: عظمت و جایگاه بسیج به روشنی در جملاتی که امام امت و رهبر انقلاب در وصف این نیروی مخلص به‌کار برده‌اند قابل لمس است، همانا اهمیت این نهاد مقدس در حاکم شدن تفکر ناب بسیجی در جامعه است که مدینه فاضله را محقق می‌کند.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که با حضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن روز و هفته بسیج اظهار داشت: وقتی امام خمینی(ره) به‌عنوان یک رهبر تاریخ‌ساز و عالم و مرجعی جلیل‌القدر می‌فرماید که به اخلاص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورد و از خدا می‌خواهد که با آنان محشور شود و افتخار خود را بسیجی بودن عنوان می‌کند، تعریف و توصیفی بالاتر از این نسبت به جایگاه بسیج و تفکر بسیجی وجود ندارد.

 

وی خاطر‌نشان کرد: مهمتر از بسیج و بسیجی بودن تلاش برای حاکم شدن این تفکر در جامعه است، زیرا اگر تفکر بسیجی حاکم شود فساد و بدحجابی، کم‌کاری و بدکار کردن و رشوه‌خواری از بین می‌رود، بازار اسلامی رونق می‌گیرد، گران فروشی و کم‌فروشی و غل و غش از بازار رخت برمی‌بندد و جامعه مطلوب اسلامی به تمام معنا شکل می‌گیرد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان تأکید کرد: آمریکا و متحدانش و دشمنان ایران اسلامی بدانند ملت ما همانند امام و رهبر شجاع و فرزانه‌شان بسیجی بودن را افتخار خود می‌دانند و همواره آماده دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود هستند و حتی یک قدم از حقوق و باورهای خود عقب نشینی نخواهند کرد.

 

با نام گذاری و شعار خود کفایی حاصل نمی‌شود

 

حجت الاسلام فوادیان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با اشاره به فرارسیدن 26 آبان روز خود کفایی گندم در تقویم کشورمان، گفت: همگان باید توجه کنند که با نام گذاری و شعار خود کفایی حاصل نمی‌شود و اگر تمام سال را به‌نام روز خودکفایی بنامیم کشور نه در تولید گندم و نه در هیچ زمینه دیگری به خود کفایی نمی‌رسد.

 

امام جمعه موقت دامغان تأکید کرد: مسؤولان باید تمام قد در راستای حمایت عملی از کشاورزی برخیزند، به گونه‌ای که گندم‌کار یا تولید کنندگان دیگر اقلام اساسی و محصولات کشاورزی بدانند که پس از چندین ماه کار و تلاش طاقت فرسا مورد حمایت قرار می‌گیرند و دسترنج آنها خود و خانواده‌شان را تأمین می‌کند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه خاطر نشان کرد: برخورد و حمایت مسؤولان کشورمان از بخش کشاورزی و کشاورزان باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی پدر از کارافتاده شد پسر کشاورز بیل پدر را از زمین بردارد همانا اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که فرزند کشاورز رقبتی به ادامه دادن راه و شغل پدر نداشته باشد، خود کفایی حاصل نمی‌شود و این مسئله امری مهم و شایان توجه است.

 

گفتنی است، یادآوری حماسه آزاد سازی سوسنگرد از دست دژخیمان بعثی در ماه‌های ابتدایی جنگ با وجود حاکم بودن تفکرات لیبرالی و خائنانه بنی صدر به لطف حضور به‌موقع مردم و بسیجیان دلاور و مدیریت و حضور رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه‌ای که در هنگام این عملیات نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بودند، از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات