۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۸۸۳
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(138)

نوش آبادی: وحدت ملی رکن مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هدف تهاجم فرهنگی جدایی مردم از حاکمیت دینی است، رکن مقابله با این تهاجم را وحدت ملی و اجتماعی دانست و گفت: در برابر میکروب تهاجم فرهنگی، باید جامعه را با تقویت روحیه ایمانی و انقلابی مردم واکسینه کرد.
نوش آبادي نوش آبادي نوش آبادي نوش آبادي

حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران در عرصه های گوناگون، گفت: با توجه به این مطلب که ایران دارای فرهنگ غنی بوده و قصد سرایت آن به کل جهان را دارد، دشمن با انجام تحریم هایی می خواهد از پیشرفت این کشور جلوگیری کند.

 

 دشمن برای زمین گیر کردن دولت ها، نخست تحریم اقتصادی می کند

 

وی با بیان این که هر زمان دشمن قصد زمین گیر کردن دولتی را داشته باشد، نخست منابع اقتصادی آن دولت را تحریم می کند، افزود: برای رسیدن به تمدن ایرانی ـ اسلامی یک بعد، بعد مادی بوده و بعد دیگر آن مسأله معنوی و فرهنگی ایران است.

 

رییس پدافند غیر عامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبین بعد مادی تمدن ایرانی و اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در این بعد کشور ایران پیشرفت های بسیار خوب و مهمی داشته است، دشمن سعی دارد در همین زمینه سبب فشار بر مردم ایران شود؛ به همین دلیل است که در مسائل هسته ای و خود کفایی اقتصادی ایران به شدت مخالفت می کنند.

 

وی به بعد فرهنگی و معنوی این تمدن اشاره کرد و ادامه داد: دشمن هنوز در این مسأله به صورت جدی ورود نکرده و بنابر احتمال بعد از نا امید شدن از تحریم های هسته ای و اقتصادی، نوبت به فشار در بعد فرهنگی و معنوی می رسد، این مطلب که آمریکا بعد از مسأله هسته ای به بحث های حقوق بشر می پردازد، در واقع ورود به بحث فرهنگی است.

 

عضو شورای راهبردی جنگ نرم با اشاره به پیش بینی های رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: تمامی فرمایشات ایشان به حقیقت پیوسته است، ایران باید برای رسیدن به تمدن ایرانی و اسلامی در همه زمینه ها خود را مجهز کند، باید به دنیا ثابت کرد که می توان با اندیشه اسلامی و دینی به اوج پیشرفت رسید.

 

 الگوی اسلامی تضمین کننده موفقیت در تمامی عرصه ها

 

وی با بیان این نکته که اگر حرکت ایران بر اساس الگوی اسلامی باشد، موفقیت در در تمامی عرصه ها تضمین شده است، بیان داشت: اگر جامعه، مسؤولان و مردم به سبک زندگی اسلامی روی آورند، سبب نجات جامعه از آسیب ها می شود.

 

نوش آبادی به ضرورت طراحی صحیح در حوزه فرهنگی داخلی اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که این کار صحیح انجام شود، می توان در بسیاری از عرصه ها گام های بلند بر داشت و بنیانی نهاد که سبب پیشرفت مادی و فرهنگی شود.

 

وی علت موفق نبودن در بسیاری از زمینه ها را عدم مطابقت با الگو ی اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: دولت و مجلس به این فکر افتادند که با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، الگوی اسلامی را در تمامی عرصه ها نهادینه کنند.

 

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل به الگوی اسلامی را راه گشا خواند و گفت: اجرای سبک زندگی اسلامی در مسأله اقتصاد مقاومتی سبب بی نیازی از جهان و کاهش فشار ها می شود.

 

 هیچ کس نمی تواند مانع پیشرف ایران شود

 

وی با اشاره به این که هیچ کس نمی تواند مانع پیشرف ایران شود، افزود: دشمن با تمامی فشار ها نتوانسته مانع پیشرفت ایران شود بلکه این حرکت روز به روز به سوی تعالی بیشتر پیش می رود؛ بنابراین باید جامعه ایران به الگوهای ایرانی و اسلامی روی آورند تا موانع و بن بست ها را پشت سر گذارند.

 

رییس پدافند غیر عامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی همه گروه ها و جناح ها را در مقابله با تهاجم فرهنگی ضروری دانست و اظهار داشت: تهاجم فرهنگی فقط مربوط به یک موضوع خاص نیست، زمانی که صحبت از این مسأله می شود بدان معنا بوده که دشمن خواهان سستی بنیان های اساسی  یک کشور است.

 

 هدف تهاجم فرهنگی جدایی مردم از حاکمیت دینی است

 

وی ادامه داد: این تهاجم در عکس و فیلم خلاصه نمی شود بلکه با ترویج این ابزار سعی دارند جامعه را از بنیان های مستحکم ایمانی، فکری و اسلامی دور کنند، هدف تهاجم فرهنگی یأس مردم و جدایی آن ها از حاکمیت دینی است.

 

نوش آبادی رکن مقابله با این تهاجم را وحدت ملی و اجتماعی دانست و ابراز داشت: اگر این عمل به درستی صورت بگیرد، دژ محکم در برابر ابزار های تهاجم دشمن است.

 

وی در پایان سخنانش با بیان این که باید از ابزار های دشمن علیه خودش استفاده کرد، عنوان داشت: در برابر میکروب تهاجم فرهنگی، باید  جامعه را واکسینه کرد، این واکسن همان تقویت روحیه ایمانی و انقلابی مردم است./1323/پ200/ی

ارسال نظرات