۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۰۸۹۳
خطیب جمعه نجف آباد:

ائتلاف آمریکا در جنگ با داعش نمایشی بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به شکست‌های آمریکا در عرصه سیاسی گفت:ائتلاف آمریکا در جنگ با داعش نمایشی بیش نیست و با شکست مواجه شده است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به شکست اخیر آمریکا در جنگ با داعش، اظهار داشت: ائتلاف سرمداران کفر تنها بازی برای به انحراف کشیدن افکار عمومی جهان بود.

وی عقب‌ماندگی آمریکا و مواجه شدن با شکست های پی در پی را نتیجه پیروزی حق بر کفر عنوان کرد و افزود: در این میدان نیز شاهد بودیم آنکه پیروز میدان شد، تنها مردم و ارتش عراق و روحیه بخشی ملت ایران بوده است.

حجت الاسلام حسناتی با بیان این‌که حرف ها و جهت گیری های دوپهلوی سرمداران کفر نشان از ضعف آنان است، گفت: عقب ماندن آنان در بحث مذاکرات هسته ای، موجب روی آوردن به تطمیع و تزویر در برابر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی شده است و در این میان تنها هدف ایران عزتمندی و عظمت ملت در بحث مذاکرات هسته ای است.

وی در ادامه بیان داشت: ایران، کشوری صلح طلب است و هیچ گاه سر جنگ با دیگر کشورها جز در صورت بروز تجاوز نظامی ندارد، به خصوص در بحث مذاکرات هسته ای به دنبال احقاق حق خود در لغو تمام تحریم ها و رسیدن به جایگاه واقعی خود در جهان است.

امام جمعه نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد رحلت مفسر قرآن کریم، علامه  طباطبایی خاطر نشان کرد: متن تفسیر این مفسر گرانقدر با وجود تمام سادگی که در قلم ایشان وجود داشت، دارای نوآوری و شگفتی هایی در متن تفسیر است، که مضامین آن از سوی شاگردان ایشان همچون استاد مطهری در میان مردم بیان شده است.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: با توجه به سرانه پایین مطالعه کتاب در کشور، باید همت بیشتری در این زمینه به خرج دهیم به خصوص در نذرها و وقف های که صورت می گیرد، با ایجاد تحول رو به سوی اهدای کتاب و ساخت کتابخانه بیاوریم.

امام جمعه نجف آباد شناخت سیره و رسالت امام سجاد(ع) را شناخت صراط مستقیم برشمرد و افزود: از دیگر مناسبت های هفته آینده طبق نقلی شهادت امام سجاد(ع) صاحب زبور آل محمد را داریم و شناخت این بزرگواران به خصوص امام سجاد(ع) با آن شرایط سختی که بعد از واقعه عاشورا به امامت رسیدند، بهترین مکتب انسان سازی است.

وی در ادامه بیان داشت: استحکام پایه های شیعه تنها به دست پیام آوران عاشورا به انجام رسید و امام سجاد(ع) با به کار بردن شیوه های مختلف به خصوص ادعیه و گریه های سیاسی خود بهترین راه مقابله با دشمنان اسلام را به ما نشان دادند. /1306/پ202/ب3

ارسال نظرات