۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۸۹۵
امام جمعه موقت بوشهر:

تحریم‌ها اراده ملت ایران را تضعیف نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بوشهر گفت: کشورهای غربی قصد دارند با تحریم‌ها ما را ناتوان کنند ولی آن‌ها باید بدانند تحریم‌ها ایران را تکان نخواهد داد.
حجت الاسلام حسين دشتي ، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر گفت: حسینیه‌ها و مساجد در روحیه معنوی انسان تأثیرگذار است و انسان باید در محیط‌های معنوی قرار گیرد.

 

وی بیان داشت: بازار جای خرید و فروش است و امام علی(ع) می‌فرماید، کسانی که برای تفریح و خوش گذارانی بازار را انتخاب می‌کنند در معرض گناه قرار می‌گیرند و این تذکری است که بازار محل خوبی برای تفریح نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر درباره تحلیل وضعیت جهان گفت: اگر امروزه نظام‌های حاکم بر جهان را بخواهیم تفسیر کنیم به سه هدف روشن می‌رسیم و هر تحلیلگران سیاسی با دقت می‌تواند این‌ها را بیان کنند.

 

خطیب نماز جمعه این هفته بوشهر اظهار کرد: یکی از اهداف نظام های جهان، توسعه و پیشرفت است که هدف مشترک بین ما و جهان هم است و جامعه اسلامی ما به دنبال پیشرفت و ترقی همگام با دنیا است.

 

حجت‌الاسلام دشتی ادامه داد: هدف دومی را که نظام‌های جهانی دنبال می‌کنند و با منافع نظام اسلامی در تضاد است این است که آن‌ها دنبال منافع ملی خود و سیطره بر علم و اقتصاد جهانی هستند و معتقدند که ما در همه جهان منافع داریم و بر همین مبنا هر جا که منافعشان درخطر باشد به آن جا لشکرکشی می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: آن‌ها مایل هستند که محصولاتشان در کل جهان به فروش برسد و بر منابع اقتصادی جهان تسلط داشته باشند و رقیبی در علم و اقتصاد نداشته باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق استان بوشهر در گفت: هدف سومی که در نظام‌های جامعه جهانی وجود دارد این است که آنها مخالف هستند اخلاق و معنویت در جامعه حاکم باشد و معتقدند اخلاق و معنویت در اقتصاد، علم، هنر، ورزش و تمام وجوه انسانی کاربرد ندارد و نباید این‌ها را باهم ترکیب کرد.

 

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: نظام ما به‌عنوان یک نظام اسلامی طبیعتاً در راستای پیشرفت اقتصادی و علمی حرکت می‌کند و باید به همراه جهان پیشرفت کنیم و عقب نمانیم، جامعه ای که از نظر اقتصادی و علی ضعیف باشد قدرت هم ندارد.

 

حجت‌الاسلام دشتی ادامه داد: زمانی که پای اخلاق و معنویت پیش می‌آید با جامعه جهانی زاویه می‌گیریم و ما با آنها کنار نمی‌آییم و این را نمی‌پسندند که اگر ما در جامعه جهانی ظلمی را دیدیم، از ستم دیده حمایت کنیم، این‌ها آرمان ها و اعتقادهای درون نظام ما است و برای همین انقلاب کردیم و اینجا این دو دیدگاه در مقابل هم قرار می‌گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تاکید کرد: ما ورزش و هنری که منهای دین و اخلاق باشد ارزشی برای آن قائل نمی‌شویم، اگر هنر کنار انسان متخصص و متدین قرار بگیرد، آن هنر و هنرمند ارزش دارد، اگر ورزشکار یک انسان متدین و متخصص و اخلاق انسانی را رعایت ‌کند، این ورزش ارزش دارد.

 

وی بیان کرد: در اینجا دیدگاه نظام ما با دیدگاه نظام حاکم برجهان در این مسائل مبنایی نمی‌توانیم با هم بسازیم و دلیل اینکه ما در توافق هسته با جهان کنار نمی آییم این نیست که ما در مسائل هسته‌ای مشکل داریم و آن‌ها هم این را می‌دانند.

 

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: مشکل این است که این علم و قدرت در دست انسان متدین قرار می‌گیرد و ممکن است برای انسان‌های ظالم و شیطان‌ها مضر باشد، اگر بپذیریم متعرض اسرائیل نشویم و بپذیریم ظلم جهانی باشد و حاکمیت جهان سلطه را قبول کنیم، روزی و هفته‌ای نخواهد گذشت که گفتگوهای هسته‌ای حل می‌شود و تحریم‌ها هم برداشته خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام دشتی گفت: در مذاکرات هسته‌ای 2 نکته مهم را باید در نظر داشته باشیم یکی اینکه تیم مذاکره کننده مورد قبول رهبر معظم انقلاب هستند و دیگر اینکه تحمل، صبوری و استقامت ملت ایران است که کشورهای غربی قصد دارند با تحریم‌ها کشور ما را ناتوان کنند ولی آن‌ها باید بدانند تحریم‌ها ایران را تکان نخواهد داد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم و ذلت نمی‌پذیریم و همان عاشورایانی هستیم که هشت سال جنگ را اداره کردیم و زیر بار ذلت نرفتیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه روز 24 آبان، روز ارتحال علامه طباطبایی است گفت: این عالم و دانشمند حق بزرگی بر جامعه و حوزه‌های علمیه دارد،‌ آن مرحوم در نیم‌قرن اخیر پشتوانه فلسفی حوزه‌های علمیه بوده و شاگردان وی فلاسفه امروز ما هستند. این عالم ربانی در دو بعد فلسفه الهی و سنتی حوزه زحمات زیادی کشیده‌اند.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر در پایان با تاکید بر کتاب خوانی اظهار کرد: امروز ما از کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه خود راضی نیستیم و یقین بدانیم اگر بخواهیم پیشرفت جامعه را هموار کنیم یکی از ارکان آن مطالعه و اندیشه است و مطالعه کتاب باید به عنوان یک امر اعتیادی زندگی ما باشد و همه ما باید عادت به مطالعه کنیم./833/پ202/ب4

ارسال نظرات