۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۰۹۰۹
نماینده خبرگان رهبری:

آمریکا از هم‌پیمانان عرب خود نا امید شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به مبارزه نمایشی ائتلاف غربی علیه داعش گفت: آمریکا از هم‌پیمانان عرب خود که آن ها نیز در عمل همچون آمریکا صداقت ندارند، نا امید شده است.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به نامه رییس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: این چهارمین نامه باراک اوباما به رهبری است و نه نخستین آن، ضمن این‌که رهبری بارها فرموده‌اند که ما در کار خلاف دسته جمعی مشارکت نمی کنیم.

 


وی با تأکید بر این‌که ایران در مبارزه ادعایی و نمایشی آمریکا با گروهک تکفیری داعش همراه نخواهد بود، خاطرنشان کرد: رهبری و ملت ایران اسلامی  به آمریکا و دولتمردان آن و همچنین همپیمانان این کشور اعتمادی ندارند و این فصل الخطابی برای همگان است.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 بر لزوم حفظ حقوق ملت ایران در بحث انرژی صلح آمیز هسته ای تأکید کرد: رییس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبری به نیاز واشنگتن به کمک ایران در مبارزه با داعش اعتراف کرده است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که ائتلاف نمایشی آمریکا و غرب علیه گروهک تروریستی داعش با اهداف دیگری طرح‌ریزی شده است، گفت: ائتلاف آمریکا و همپیمانانش نتوانست علیه گروهک تروریستی داعش کاری را صورت دهد و آمریکا از همپیمانان عرب خود که آن ها نیز در عمل همچون آمریکا صداقت ندارند، نا امید شده است.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به موفقیت های اخیر مردم و نظامیان عراق، سوریه و لبنان در مبارزه با گروهک تکفیری داعش اظهار داشت: الحمدالله در عراق و سوریه براساس اطلاعات موثق وضعیت خوب است و نظامیان این دو کشور بر بخش های عمده منطقه مسلط هستند.

 


وی با بیان این‌که در آینده نزدیک این سه کشور به گورستانی برای تمام داعشی ها تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی و نظامی عراق پس از موفقیت های اخیر، خود را برای آزاد سازی الانبار و به دنبال آن برای بازپس گیری موصل آماده می سازند.

 


انتقاد از بی توجهی نسبت به وضعیت شیعیان بحرین

 


امام جمعه تبریز با انتقاد از بی توجهی سران برخی از کشورها نسبت به وضعیت شیعیان بحرین و مسلمانان در فلسطین گفت: وضعیت برادران دینی ما در فلسطین و بحرین اسف بار است، اگر خود را مسلمان و شیعه مولای متقیان می دانید، نباید نسبت به وضعیت شیعیان کشورهای همسایه بی تفاوت باشید.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ارتحال علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و و آیت الله شیخ جواد تبریزی مرجع عالیقدر جهان تشیع به مردم آذربایجان اظهار داشت: به اعتراف شیعه و سنی تفسیرالمیزان علامه طباطبایی از بهترین و معتبرترین تفاسیر در جهان اسلام است.

 


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سالروز آزادی سوسنگرد گفت: سوسنگرد نخستین شهری بود که به اشغال نیروهای صدام درآمد و به دنبال فرمان امام خمینی(ره) و با فرماندهی رهبر معظم انقلاب و همراهی شهید چمران از دست دژخیمان صدام در مدت سه روز آزاد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات