۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۳۰۹۱۳
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(132)

ویژگی های رسانه تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه یک فعال رسانه ای

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل انتشارات سروش رسانه را یکی از مهم ترین ابزارهای ترویج و نشر ارزش های دینی خواند و گفت: یک نظام دینی باید از وجود رسانه هایی قدرتمند و تاثیرگذار با اتکا به ارزش ها به مبانی دینی برخوردار باشد.
ویژگی های رسانه تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه یک فعال رسانه ای

مهدی فضائلی مدیر عامل انتشارات سروش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره تاثیر حضور رسانه های دینی در تقویت حاکمیت، نظام را موظف به سرمایه گذاری در رسانه دانست و گفت: یک نظام دینی باید از وجود رسانه هایی قدرتمند و تاثیرگذار با اتکا به ارزش ها به مبانی دینی برخوردار باشد.

 

وی بخشی از وظایف نظام دینی را ترویج افکار و ارزش های دینی عنوان و ابراز کرد: در این حوزه قطعا رسانه یکی از مهم ترین ابزار ترویج و نشر ارزش های دینی است و از طرف دیگر نظام دینی در معرض تهاجم اندیشه های بیگانه و مخالف است و ضرورت دارد براساس مبانی دینی در مقابل این اندیشه ها از خودش دفاع کند بنابراین در بعد دفاعی هم نیاز به حضور رسانه هایی برای جلوگیری از این هجمه هست.

 

مدیرعامل انشارات سروش با بیان این که در بعد ترویج و نشر و در بعد دفاع نیاز به رسانه در نظام دینی وجود دارد و امروزه رسانه جزو مؤلفه های قدرت محسوب می شود، گفت: وقتی ما در معارف دینی مان داریم که «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»این قوه تنها قوه نظامی نیست بلکه هر آن چیزی است که یک نظام اسلامی را می تواند در مقابل انواع و اقسام هجمه ها مقاومت ببخشد و امروز رسانه یکی از مهم ترین مؤلفه هایی است که می تواند نظام را در برابر این گونه حمله ها مقاوم کند.

 

وی در ادامه با برشمردن ویژگی های یک رسانه تراز اسلامی گفت: یک رسانه ارزشی و انقلابی باید سه ویژگی داشته باشد. اولین ویژگی آن شناختن صحیح ارزش های انقلاب است؛ اگر کسی نسبت این ارزش ها شناختی نداشته باشد طبیعی است که نمی تواند در این مسیر گام بردارد.

 

فضائلی افزود: ویژگی دوم وجود یک عزم و اراده جدی برای دفاع از این ارزش هاست و آخرین ویژگی آن تجهیز به توانمندی های حرفه ای باشد تا بتواند در برابر هجمه های فرهنگی منطقی و عقلایی دفاع بکند؛ هر کدام از این سه ویژگی که در آن خللی پیش بیاید آن رسانه در دفاع از ارزش ها دچار نقصان می شود و چه بسا فعالیت آن رسانه آثار سوء داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: جوانانی که در این مسیر فعالیت می کنند خطرهایی متوجه آنان است، خطر نشناختن ارزش ها، سست شدن اراده و کم بهرگی یا بی بهره بودن از هنر و تکنیک های لازم در این زمینه است، به همین سبب این جوانان باید مراقبت های فکری لازم را داشته باشند./810/پ201/ی

ارسال نظرات