۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۳۰۹۲۶
سخنران حرم مطهر رضوی:

کربلا انتخابی مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این‌که امام حسین(ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان با بصیرت، رغبت و با افتخار قدم به حادثه خونین کربلا که گذاشتند، گفت: کربلا دارای زیبایی‌های فوق العاده ای بود، کربلا انتخابی مقدس بود بنابراین ما حق نداریم واقعه کربلا را حادثه ای تلخ بدانیم.
محرم الحرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شرفی، سخنران حرم مطهر رضوی، در سلسله برنامه‌های تبلیغی محرم الحرام حرم مطهر رضوی با بیان این که امام حسین پیشوای شریعت و مذهب است، اظهار داشت: اولویت و اساس برای امام دین‌داری و عمل به دین بود که دارای زیبایی‌های فوق العاده ای است و حق نداریم حادثه کربلا را حادثه ای تلخ بدانیم حادثه کربلا انتخابی مقدس بود.

 

مرثیه های حسینی ترحم گونه نباشد

 

وی تصریح کرد: امام حسین(ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان با چشم باز، دعا به درگاه الهی، خواهش و تمنا از خدای تبارک و تعالی، با میل و رغبت و با افتخار قدم به این حادثه خونین گذاشتند؛ به خصوص امام حسین(ع) می دانستند که چه اتفاقی می‌افتد از این رو شب عاشورا یارانشان را مرخص می‌کنند و به آن ها می‌گویند بر شما جایز است اگر می‌خواهید بروید؛ شما تکلیف خود را انجام داده اید.

 

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: هچ کس از یاران واقعی سیدالشهدا(ع) ایشان را ترک نکردند و گفتند اگر هزار بار کشته و بدن‌هایمان تکه تکه شود، باز زنده شویم دست از یاری شما برنمی‌داریم.

 

حجت الاسلام شرفی افزود: یاران امام هم با چشم باز و بصیرت به میدان آمده بودند، بنابراین کسانی که به مداحی، مرثیه سرایی و شعرخوانی درباره کربلا می پردازند حق ندارند نگاهی ترحم آمیز به عاشورا داشته باشند؛ نباید با لحنی ترحم‌گونه، دلسوزانه، دل‌مرده و افسون آمیز با تعبیرها سخیف شأن حضرت زینب کبری(س) و سایرین را پایین آورند.

 

وی افزود: گاهی مصیبتی ناخواسته بر ما وارد می‌شود اطرافیان کمی ابراز همدردی و دلسوزی می کنند اما حوادثی که در کربلا پیش آمد اتفاقی و ناخواسته نبود بلکه با میل و رغبت صورت گرفت.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام صلوات الله علیه به حضرت فاطمه زهرا(س) فرموده بودند که «خداوند عظمت و جلالی برای حسین در نظر گرفته است که جز با شهادت به دست نمی‌آید» از این رو شیعیان امام حسین(ع) از رستگاران عالم هستند و پیروان واقعیش در قیامت مورد ایشان شفاعت قرار می‌گیرند.

 

کامیابی امام در عاشورا

 

وی ابراز کرد: در عاشورا امام حسین(ع) و یارانشان بزرگترین پیروزی، موفقیت و کامیابی را به‌دست آوردند یعنی آنچه را که ممکن بود خداوند به یک بشر ممکن الوجود و مخلوق محتاج به درگاه الهی بدهد و جذب کند، به آن‌ها داد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: هرچند جسم هیچ بشری به اندازه سیدالشهدا زیر تیغ شمر لعنت الله علیه چاک چاک نشد و از شبکه‌های وجودی او خون سرازیر شد اما برخلاف آسیب‌های جسمی، روح ایشان به درگاه الهی سرافراز و کامیاب بود.

 

حجت الاسلام شرفی یادآور شد: امام حسین(ع) در عاشورا خونش ریخته و بدنش را در راه خدا فدا کرد و آنچه را که به دست آوردند، بزرگترین کامیابی است که بشر می‌توانست داشته باشد. /1308/پ202/ب4

ارسال نظرات