۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۳۰۹۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

برای درک محضر امام زمان باید معرفت پیدا کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که فرد باید به خود امام زمان(عج) محبت داشته و دعا کند، بیان داشت: متأسفانه بسیاری تنها برای رفع گرفتاری های خود از حضرت حجت‌(عج) کمک طلبیده و به ایشان محبت می‌ورزند.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد محمدپور‌، استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی دعای سمات مسجد مقدس جمکران با تأکید بر کسب معرفت گفت: فرد باید به خدا و اهل‌بیت(ع) معرفت داشته باشد.
 
وی ادامه داد: درصد معرفت‌های ما نسبت به ائمه اطهار(ع) باید صد باشد؛ نخستین قدم در دین معرفت داشتن است، تا فرد معرفت نداشته باشد نمی‌تواند به اهل‌بیت(ع) و اولیای الهی که حجت خدا بر روی زمین هستند برسد.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که فرد باید به خود امام زمان(عج) محبت داشته و دعا کند، بیان داشت: متأسفانه بسیاری تنها برای رفع گرفتاریهای خود از حضرت حجت‌(عج) کمک طلبیده و به ایشان محبت می‌ورزند.
 
وی تصریح کرد: درست است که فرد باید تمام خواسته‌های خود را از اهل‌بیت(ع) بخواهد،‌ ولی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که محبتمان برای خود این بزرگواران باشد؛ خیال نکنیم که امام زمان(عج) بنگاه مسکن و ازدواج هستند.
 
حجت‌الاسلام محمدپور با تأکید بر این‌که معرفت دارای جایگاه‌های بالایی است، خاطرنشان کرد: معرفت پیدا کردن نیز سختی دارد، وقتی فرد به معرفت برسد حضرت حجت‌(عج) را نیز می‌بیند.
 
وی تأکید کرد: فرد باید در لحظه لحظه زندگی خود امام زمانی زندگی کند، یعنی به دنبال کسب رضایت حجت خدا باشد؛ راه معرفت و رسیدن به حضرت حجت‌(عج) اجرای احکام الهی است، فرد نمی‌تواند هر کاریی دلش می‌خواهد را انجام داده و بخواهد به حضرت ولی عصر(عج) برسد.
 
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: فرد باید نخست خود بخواهد به محضر حضرت ولی عصر(عج) برسد؛ پس از این مرحله نیز محرمات را ترک و واجبات را انجام دهد.
 
وی ادامه داد: برای رسیدن به معرفت حضرت ولی عصر(عج) باید سختی کشید و تلاش کرد، در راحتی بدون خواندن نماز شب و نمازهای دیگر در اول وقت نمی‌توان به معرفت حضرت ولی عصر(عج) رسید./993/پ202/ی
ارسال نظرات