۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۳۰۹۴۹
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(162)

اجماع بر سر منافع ملی از ضروریات کار سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو نظارت بر انجمن‏های علمیه حوزه علمیه با انتقاد از این که در کشور ما احزاب سیاسی حتی زمانی که پای منافع نظام در میان باشد، اجماع نمی کنند، گفت: در اسلام اصل در وفاداری به دین است نه به اشخاص؛ باید کاری کنیم که اجماع برای حفظ نظام در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام محسن مهاجرنيا

حجت الاسلام محسن مهاجرنیا عضو نظارت بر انجمن‏های علمی حوزه علمیه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، با اشاره به گزارشی در رابطه با انجمن‏های علمی حوزه علمیه گفت: انجمن‏های علمی حوزه بیشتر در فقه حکومتی فعالیت دارند تا در فقه سیاسی.


وی با بیان این‏که فقه حکومتی بیشتر فقه سیاسی را در بر دارد گفت: در زمان گذشته فضا کاملا ابتدایی بود اما این مباحث جزو مباحثی است که در حوزه به صورت روشن بیان شده و کار می‏شود.


این استاد حوزه بیان کرد: انجمن مطالعات سیاسی در سال گذشته رتبه اول انجمن‏ها ممتاز حوزه علمیه را کسب کرد و جشنواره بین المللی در سطح حوزه با نام جشنواره امام خمینی برگزار کرد است.


وی با اشاره به این‏که ‏انجمن سیاسی یکی از انجمن‏هایی به شمار می‏رود که تفاهم نامه‏هایی با نهادهای مختلف داشته است، ابراز داشت: با مجلس، قوه قضاییه و مجموعه‏های تفاهم نامه هایی امضا کرده ایم و آنها در این زمینه ها با ما همکاری های لازم را دارند.


حجت الاسلام مهاجرنیا به مشکلات سیاسی اشاره کرد و گفت: افکار سیاسی در جامعه هنوز نهادینه نشده است، افکار مردم ما تازه در این زمینه دارد به شکوفایی می‏رسد.


وی با اشاره به کم کاری در جامعه به مبحث اجماع ملی اشاره کرد و گفت: جامعه بیشتر در بحث وفاداری به سمت جناح ‏بندی‏ها رفته است و باید این پرسش مطرح شود که وفاداری ملی را چگونه باید جهت دهی کرد؟


حجت الاسلام مهاجرنیا در ادامه با اشاره به نظام هیتلری در جامعه آلمان گفت: احزاب خاص وقتی بر سرکار می‏آیند که معمولا مردم بر این احزاب وفاداری خود را ثابت می‏کنند.


وی با اشاره به این‏که در نظام اسلامی در حقیقت اصل وفاداری به اشخاص نیست گفت: در نظام اسلامی به اصل دین باید توجه کرد و ما باید تلاش کنیم که در حفظ نظام اجماع را نهادینه کنیم.


استاد حوزه علمیه با اشاره به نظام آمریکا گفت: در آن نظام دو حزب همیشه بر علیه هم هستند اما وقتی پای منافع ملی پیش می‏آید با هم متحد و اجماع می‏کنند ولی در کشور ما به این شکل نیست و وقتی اصل نظام در میان است حزبی خاصی حمایت می‏کند و این یک ایراد مهم است./978/پ200/ف

ارسال نظرات