۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۰۹۵۱
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(154)

کواکبیان: قواعد سیاسی ما نباید شبیه سیاست بازی‌های غرب شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب مردم سالاری با تأکید بر این که قواعد سیاسی کشور ما با سیاست بازی های غرب متفاوت است، گفت: اگر قواعد خود را به درستی پیاده کنیم دیگر شاهد تهمت، دروغ و زد و بند سیاسی نخواهیم بود.
مصطفي کواکبيان

مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات، به تشریح قواعد بازی های سیاسی در نظام اسلامی پرداخت و اظهار داشت: برخی واقعا تصور می کنند بازی سیاسی در جمهوری اسلامی باید کاملا شبیه بازی های سیاسی در کشورهای غربی باشد.

وی افزود: اشکالی ندارد کسی بخواهد آن مسیر را طی کند اما در آن صورت دیگر نباید مدعی باشیم که ما یک حکومت دینی، ارزش های دینی و مردم سالاری دینی داریم؛ واقعا اگر بر اساس قواعد و اخلاق سیاسی بخواهیم عمل کنیم، بازی های سیاسی ما شکل خاصی به خود می گیرد و دیگر شاهد تهمت زدن، افترا بستن، دروغ گفتن، زد و بندهای نامطلوب سیاسی برای از میدان به در کردن رقیب نخواهیم بود.

سیره سیاسی آیت الله مهدوی کنی الگویی مناسب برای همه جناح ها است

دبیر کل حزب مردم سالاری شخصیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی را الگویی مناسب برای همه سیاست مداران اسلامی دانست و گفت: سیاست مرحوم آیت الله کنی اخلاق بود نه این که اخلاق ایشان سیاسی باشد؛ رهبر معظم انقلاب ایشان را سیاست مداری صادق خواندند.

کواکبیان با اشاره به انتشار کتابی با عنوان«14 سال سیاست صادقانه»از سوی حزب مردم سالاری، ابراز داشت: کسی به من گفت اگر سیاست است که دیگر نمی تواند صادقانه باشد؛ من در پاسخش گفتم بله آن سیاستی که شما می فهمید باید حتما همراه با دوز و کلک، نیرنگ و حقه بازی باشد؛ ما باید به این سمت شفافیت و صداقت برویم.

وی افزود: اگر واقعا در سیاست قواعد اخلاقی را شکل دهیم دیگر روش های ماکیاولی را کنار می گذاریم و از هر وسیله ای برای رسیدن هدف استفاده نخواهیم کرد.

پیروزی احتمالی در مذاکرات تنها موفقیت روحانی نیست/تعامل دولت و مجلس با تلاش هر دو طرف محقق می‌شود

دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان این که کل نظام مذاکرات را دنبال می کند، گفت: فکر نکنید که موفقیت در این مذاکرات، فقط موفقیت حسن روحانی است؛ رهبر معظم انقلاب و کمیته ای در شواری عالی امنیت ملی، مذاکرات را رصد می کند بنابراین همه باید تلاش کنیم که این مذاکرات شکل بگیرد.

کواکبیان درباره مسائل اخیری که بین دولت و مجلس پیش آمد، اظهار داشت: این اتفاقات در شأن ما نیست؛ من قبول نداشتم که فرجی دانا را کنار بزنند، 9 ماه کشور را با آرامش پیش بردند و خوب کار می کرد؛ اگر یکی دو معاون مشکل داشت می شد از راه های دیگری این مسأله را حل کرد؛ اکنون سه ماه است که کشور وزیر علوم ندارد، امیداریم این تعامل شکل بگیرد.

وی با تأکید بر این که برای تعامل دولت و مجلس باید هر دو طرف تلاش کنند، گفت: دولت باید فعالانه با نمایندگان مجلس ارتباط برقرار کند؛ گاهی دوستان ما در مجلس می گویند با ما کسی مشورت نمی کند.

دبیر کل حزب مردم سالاری در پایان در ارزیابی عملکرد خبرگزاری رسا، بیان داشت: این خبرگزاری پیشرفت های خوبی داشته است./928/پ200/ج

 

ارسال نظرات