۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۳۰۹۶۹
استاد دانشگاه:

علامه جعفری فراتر از زمان حرکت می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با اشاره به تبحر علمی علامه در علوم مختلف و عدم تضاد در بین این علوم در نگرش وی گفت: علامه همواره فراتر از زمان خود حرکت می‌کرد و باید الگویی برای اساتید در اداره کلاس و رفتار با شاگرد باشد.
ويژه نامه اينترنتي علامه جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی رافعی از شاگردان علامه جعفری در همایش بزرگداشت علامه جعفری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، با اشاره به اینکه علامه جعفری را ابن سینا زمان معاصر باید نامید خاطر نشان کرد: ابن سینا در حوزه های مختلفی از طب گرفته تا فلسفه و ریاضیات و عرفان استادی بزرگ بوده که مطالب وی در عرفان و حکمت فوران می‌کند و هرگز عرفان و فلسفه و علوم جدید او با یکدیگر در تضاد نبوده است.

 

وی با بیان خاطره‌ای از علامه جعفری پیرامون حضور ایشان در همایش جهانی بزرگداشت ابن سینا اظهار کرد: علامه معتقد بود که علوم انسانی یک پیکره متحد و واحد هستند و مجموعه این علوم می‌تواند وجود انسان را بسازد، علامه نخستین عالم مسلمان است که در حیطه زیبایی و هنر ورود جدی پیدا می‌کند و کتابی ارزشمند در این حیطه می‌نویسد که از مجموعه مسائل عقلانی و عاطفی در دریافت زیبایی استفاده می‌کند و مطالب این کتاب نه با عرفان در تضاد است و نه با موضوعات فلسفه دچار تضاد می‌شود.

 

این استاد دانشگاه ضمن تأکید بر وحدت مجموع علوم در وجود علامه جعفری گفت: علوم مختلف مانند رودهایی جاری وارد وجود علامه شدند و در کنار هم قرار گرفتند، علامه لطافت و جمال و زیبایی الهی را در زیبایی‌های دنیا درک می‌کرد و جامعیت علمی این مرد در حیطه عرفان بسیار شگفت و عظیم بود و در برابر علمی که داشتند احساس تکلیف می‌کردند و وظیفه خود می‌دانستند که علم خود را در کنار تقوا و زهد نشر دهند و در خدمت جامعه قرار دهند.

 

رافعی استاد خود را فراتر از زمان توصیف کرد و ابراز داشت: علامه جعفری بسیار روشنفکر بود و هرگز در زمان خود باقی نماند همواره فعالیت‌های علمی ایشان فراتر از زمان خود بود.

 

این استاد دانشگاه بیان کرد: علامه جعفری به خاطر استعداد و پشتکار همیشه مورد حمایت اساتید خود بود و شخصیتی بی بدیل و بی نظیر در طول تاریخ از تمام نظر بود.

 

وی با اشاره به فضای علمی کلاس‌های علامه جعفری تصریح کرد: ایشان فضای خشک فلسفه را در کلاس‌های خود از طریق بیان مطالب لطیف عرفانی برای ما ساده می‌کردند و این کار بسیار مهم و بزرگی است که تنها از عهده ابن سینای زمان بر می‌آید و در عین حال تقید خاصی به رعایت اصول اخلاقی و علمی در کلاس داشتند و باید از رفتار ایشان در کلاس، درس گرفت و الگو برداری کرد./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات