۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۳۰۹۷۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

به روز بودن مؤمن لازمه ایمان استقراری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام یکی از لازمه های ایمان استقراری را به روز بودن مؤمن دانست و گفت: مؤمن هیچگاه در گذشته خود سیر نمی کند بلکه از گذشته درس می گیرد و راه امروز و آینده خودش را مشخص و ترسیم می کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز، در نشست با کارکنان دفتر خود، یکی از لازمه های ایمان استقراری را به روز بودن مؤمن دانست و از این اصل به عنوان یک ویژگی مهم اهل ایمان یاد کرد و گفت: مؤمن هرگز در گذشته خود سیر نمی کند بلکه از گذشته درس می گیرد و راه امروز و آینده خود را مشخص و ترسیم می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام درس گرفتن از تاریخ و وقایع گذشته را یکی از دغدغه های مستمر اهل تقوا دانست و گفت: اگر انسان وقایع تاریخی را تنها یک قصه و ماجرای تاریخی بداند و تاریخ گو و تاریخ شنو باشد و از تلخی های گذشته تاریخ تنها ناراحت و از زیبایی ها آن شاد و مسرور شود به یقین در این چنین نگاهی هیچ سعادت و کمالی وجود نخواهد داشت.
 
امام جمعه شهرکرد گفت: سیر و نگاه به وقایع گذشته تاریخی زمانی در تقوا نمایان می شود که اهل تقوا بکوشد که از تاریخ بگوید، بشنود و از خدا بخواهد که  از خوبان و کسانی که در تاریخ، زیبایی آفرین شدند قرار بگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دعا و دغدغه مهم و مستمر اهل تقوا این است که خدایا مرا از تاریخ سازان و نقش آفرینان خوب و زیبا تاریخ قرار بده و مرا از آن دسته و گروهی قرار نده که با ظالمان و یزدیان دوران همراه شوم و دل ها را غمگین و اشک ها را جاری و خون مظلوم و بی گناهی را بر زمین بریزم.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اهل تقوا باید در همه دوران ها نقش آفرین و تاریخ ساز باشد، به سفارشات ویژه رهبری در این باره اشاره و خاطرنشان کرد: بنده بارها از زبان رهبری شنیده ام که ایشان فرمودند ما باید وظیفه خودمان را به خوبی انجام بدهیم و بکوشیم در انجام وظایف خود نقش آفرین باشیم تا آیندگان که تاریخ را ورق می زنند و ما را می خوانند بر ما دعا کنند و بگویند این گروه وظایف خودشان را به خوبی انجام داده اند.
 
این مقام مسؤول، مقطع کنونی تاریخ را مقطعی حساس و سرنوشت ساز دانست و گفت: همه ما می توانیم در این مقطع حساس تاریخ ساز و نقش آفرین باشیم؛ بنابراین نباید خودمان را از صحنه و عرصه تاریخ سازی به بهانه این که ما کار خودمان را می کنیم و به کسب و زندگی خود می پردازیم کنار بکشیم؛ چرا که ما در شکل گیری تاریخ مؤثر هستیم.
 
وی شکل گیری اجتماعات بزرگ همچون 9 دی ماه و تاریخ ساز شدن این واقعه عظیم را نتیجه به هم پیوستگی و حضور مردم در صحنه دانست و گفت: این اجتماعات بزرگ و حضور مردم در این مقطع حساس فتنه برانداز خواهد شد و در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با طرح این پرسش که آیا به روز بودن انسان مؤمن و متقی تنها در شیعه زبانی و شیفته و عاشق اهل بیت(ع) بودن خلاصه می شود؟ تصریح کرد: مؤمن زمانی به روز می شود که به خواسته و دستور و آنچه مورد رضایت امام زمان خود است عمل کند.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مؤمن به روز باید وظیفه لحظه ای مورد نظر و خواسته امام زمان را بشناسد و عمل کند، به تشریح راه های شناخت وظیفه در شرایط امروز جامعه پرداخت و تصریح کرد: اگر چه امکان دسترسی و رسیدن به محضر امام زمان(عج) برای شنیدن دستور و وظیفه از سوی ایشان وجود ندارد اما آنان ما را رها نکرده اند بلکه ما را مأمور کرده اند وظیفه امروزمان را از طریق فقها و جانشینان خودشان بگیریم و عمل کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، رضایت و شادی قلب امام زمان(عج) را در گرو اطاعت و پیروی از دستور ولی فقیه دانست و گفت: مؤمنان باید در عصر غیبت امام زمان(عج) وظیفه روزشان را از ولی فقیه بگیرند و پشت سر رهبری حرکت کنند و گام جای گام این آقا بگذارند تا شیعه واقعی دوازده امام و پیرو راستین چهارده معصوم شوند.
 
وی دغدغه ها و مطالبان نماینده ولی فقیه در استان را دغدغه های رهبری دانست و گفت: در دوران خدمت و مسؤولیتم در لباس طلبگی تلاش و دغدغه ام این بوده که گام جای گام ولی فقیه بگذارم و حرف، دغدغه و مطالبات ایشان را بیان کنم و تنها رضایت ایشان برای من اهمیت داشته است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: از خدا خواسته ام و دعای مستمر و همیشگی من این بوده که بنده را زینت لباس امام عصر و اولیاء الهی و ولی فقیه و منصب نمایندگی حضرت آقا قرار بدهد؛ چرا که اسلام و زنده نگه داشتن راه و ارزش های اسلامی برای ما مهم است.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان سخن گفتن از فتنه و فتنه شناسی را یکی از دغدغه ها و مطالبت جدی رهبر انقلاب دانست و با انتقاد از این که برخی در استان از گفتن سخن نماینده حضرت آقا درباره فتنه بدشان می آید و ناراحت می شوند، تصریح کرد: اگر مستمر از فتنه و فتنه شناسی به تأسی از دغدغه رهبری سخن می گویم، برخی بدشان نیاید؛ چرا که شناخت این عرصه نشان داد راه صحیح، و نشناختن آن افتادن در چاه است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات