۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۳۰۹۹۱
امام جمعه هریس:

اقتصاد مقاومتی استراتژی مقابله با تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، گفت: اقتصاد مقاومتی شعار نیست، بلکه استراتژی مقابله با تحریم‌ها است.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: اگر انتظار داشته‌ باشیم که پس از توافق قطعی با غرب تمامی تحریم‌ها و خصومت‌ها رفع خواهد شد، ساده‌اندیشی است.

 


وی با بیان این‌که تحریم‌های اقتصادی غرب سال‌ها پیش از پرونده هسته‌ای ایران آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: به یقین اگر توافقی هم صورت گیرد، غرب به ویژه آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر، حمایت از تروریسم و توان موشکی ایران تحریم‌های لغو شده را بار دیگر وضع خواهد کرد.

 


حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این‌که نباید انتظار خیر از سوی دشمنان داشت، تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی مقوله مهم اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند، نشان از دوراندیشی و شناخت عمیق ایشان نسبت به مواضع و برنامه‌های خصمانه دشمنان است، اقتصاد مقاومتی شعار نیست، بلکه استراتژی مقابله با تحریم‌هاست.

 


امام جمعه هریس یادآور شد: همه در تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی نقش دارند، قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند، مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری، قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و دولت با به کار گرفتن تمام راهکارها و رهنمودهای رهبری زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

 


مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با تأکید بر نقش نهادهای علمی کشور در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور باید خلأهای موجود اقتصاد را با تبیین و واکاوی علوم اسلامی مبتنی بر نظریه‌های اقتصادی پر کنند تا به منابع داخلی تکیه کنیم، البته در سال های اخیر جهش علمی مطلوبی ایجاد شده است.

 


وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی را باید گفتمان ملی تلقی کنیم، اظهار داشت: حوزه های علمیه بخش اعظمی از مراکز آموزشی کشور را  تشکیل می دهند، علما و مبلغان باید در اقصی نقاط کشور، ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند و مردم را به کار و تلاش که خود یک جهاد است، تشویق کنند.

 


حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران غنی سازی نمایشی را نمی پذیرد و انرژی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می داند، خاطرنشان کرد: مواضع صریح، شفاف و قاطع جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای برای دولتمردان آمریکا آشکار است، این مذاکرات یادآوری دوباره مواضع محسوب می شود.

 


وی با بیان این‌که ایران اسلامی فراتر از تعهدات خود با آژانس انرژی اتمی همکاری کرده است، افزود: مذاکرات زمانی به نتیجه خواهد رسید که طرف مقابل نفاق و دو رویی خود را کنار بگذارد و رویکرد منطقی، غیرسیاسی و مبتنی بر واقعیت برای دستیابی به توافق وارد عمل شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات