۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۳۱۰۳۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

عدم توجه معلمان به آموزه های اسلامی خیانت به دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که اگر معلمان امروز در راستای اسلامی کردن دانش آموزان قدم برندارند، هم به خود و هم به دانش آموزان خیانت کرده اند، گفت: همه به این مسأله واقف هستند که دانش‌آموزان امروز بیش از محتوای کتاب های درسی به تربیت نیازمند هستند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در دومین همایش معلمان مؤلف چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که نقش‌آفرینی با قلم، لبیک گویی به حضرت باری تعالی است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به قلم قسم خورده است و این از جایگاه بالای قلم و سطرهایی که با آن نگاشته می شود، نشأت می گیرد.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که هر سطری که با قلم نگاشته می شود در جامعه تحول ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: اگر خداوند متعال به قلم سوگند می خورد، منظور قلمی است که انسان را به ملکوت برساند و عامل ارتقا و رشد همه جانبه او شود.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که قلمی که انسان را به جهنم نزدیک کند و سبب دنیاطلبی او شود، ذره ای ارزش ندارد، ابراز داشت: به یقین ارزش قلمی که انسان را از عرش پایین آورد همان جهنم است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که جایگاه قلم فرهنگیان هم تراز با جایگاه تعلیم و تعلم در نظام جمهوری است، خاطرنشان کرد: از آن جایی که فرهنگیان یکی از مهم ترین پایه های نظام تعلیم و تربیت در نظام سلامی هستند؛ بنابراین به همان نسبت، قلم آن ها نیز ارزشمند و شایسته تجلیل است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که نظام جمهوری اسلامی بر پایه اسلام شکل گرفته است و همه فعالیت ها و برنامه بر محور اسلام شکل می گیرد، تصریح کرد: هر فعالیتی که در کشور شکل می گیرد باید در راستای اسلام و تقویت ارزش های اسلامی صورت گیرد؛ همان طور که همه فعالیت های رهبر معظم انقلاب نیز بر این اساس صورت می گیرد.
 
وی به نقش امروز فرهنگیان در تربیت نسل اسلامی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه در کشور دستگاه های گوناگونی هستند که در این راستا ایفای نقش می کنند اما نقش معلمان و فرهنگیان با توجه به این که نسل جوان را پرورش می‌دهند، جایگاه ویژه‌ای دارد و این نکته که وظیفه معلمان حتی از والدین هم بیشتر است گزاف نیست.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که امروزه کودکان بیشترین الگوگیری خود را از معلمانشان دارند، اظهار داشت: به یقین رفتار، اخلاق، منش و کردار معلمان است که در ذهن کودکان نقش می بند و همواره همچون نقشی در یاد و ذهن او می ماند که این نکته نقش بی‌بدیل معلمان برای تربیت نسل جوان و ترویج اسلام را بیشتر نشان می‌دهد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که اگر معلمان امروز در راستای اسلامی کردن دانش آموزان قدم برندارند، هم به خود و هم به دانش آموزان خیانت کرده اند، تصریح کرد: معلمی که تنها محتوای کتاب درسی را به دانش‌آموزان بیاموزد تنها گوشه‌ای از وظیفه خود را انجام داده است؛ چراکه همه به این مسأله واقف هستند که دانش‌آموزان امروز بیش از محتوای کتاب های درسی به تربیت نیازمند هستند.
 
وی با تأکید بر این که امروزه معلمان نظام جمهوری اسلامی باید هم تراز نظام اسلامی فکر کنند، افزود: امروزه در جامعه خلأ نبود تعهد اسلامی بخوبی مشاهده می‌شود و امیدوارم این قلم زدن ادامه داشته باشد و معلمان همان گونه که در کلاس درس نقش آفرینی می‌کنند در جامعه هم حضور فعال داشته باشند./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات