۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۳۱۰۵۳
دبیر شورای زکات کشور:

اجرای چهار هزار پروژه عمرانی در کشور از محل زکات

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات کشور گفت: در سال های اخیر افزون بر چهار هزار طرح و پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در کشور تأمین اعتبار شده است.
جلسه كارگروه طرح سبز خزري زكات در خراسان شمالي - دبير شوراي زكات كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین نبی لو، دبیر شورای زکات کشور روز شنبه در نشست کارگروه طرح «سبز خزری زکات» که با حضور دبیران زکات شش استان خراسان شمالی، مازندران، گلستان، سمنان، زنجان و گیلان در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 300 میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شده است.

 

وی با بیان این که این میزان زکات 30 درصد از برنامه پیش بینی شده بیشتر است، اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال میزان زکات جمع آوری شده در کشور به بیش از 400 میلیارد تومان برسد.

 

نبی لو همچنین با اشاره به این که در سال های اخیر چهار هزار و 39 طرح و پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در کشور احداث شده است، خاطرنشان کرد: افزون بر این از محل زکات جمع آوری شده هفت هزار پروژه بهداشتی نیز در شش استان عضو کارگروه طرح سبز خزری زکات اجرا شده است.

 

به گفته این مسؤول، امسال افزون بر اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در کشور از محل زکات، بر اساس برنامه قرار است مازاد زکات جمع آوری شده برای تهیه جهیزیه و کمک به محرومان هزینه شود.

 

وی در ادامه با اشاره به کارگروه طرح سبز خزری زکات این کارگروه را اتاق فکری برای مبادله تجربه شش استان حاضر در این کارگروه در راستای تحقق اهداف و ظرفیت های زکات دانست و گفت: این کارگروه از زمان تشکیل دستاوردهای خوبی در زمینه اصلاح فرآیندهای اجرایی حوزه زکات و تهیه سند راهبردی داشته است.

 

دبیر شورای زکات کشور با بیان این که کارگروه طرح سبز خزری زکات ظرفیت مناسبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های کمیته امداد در حوزه زکات و رفع نواقص احتمالی دارد، افزود: برای کارایی بیشتر این کارگروه باید تلاش شود در آن از کلی گویی و طرح مباحث تکراری خودداری شده و مطالب و سرفصل هایی که جزء موانع اصلی کار محسوب می شوند بررسی و رفع شوند.

 

نبی لو در ادامه همچنین به جایگاه برتر استان خراسان شمالی در زمینه پرداخت زکات پرداخت و افزود: با وجود این که خراسان شمالی از نظر سطح درآمدی در رده آخر استان های کشور قرار دارد اما در زمینه پرداخت زکات این استان برای سومین سال متوالی جزء استان های برتر کشور قرار گرفت.

 

وی با اشاره به خشکسالی های مداوم در استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: امسال با وجود خشکسالی در خراسان شمالی این استان باز هم مؤفق شد رتبه برتر جمع آوری زکات را به خود اختصاص دهد.

 

نبی لو اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان 9 میلیارد و 500 تومان زکات جمع آوری شده که به نسبت مدت مشابه پارسال 210 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

وی، اقدامات عوامل و متولیان شورای زکات، انگیزه بالای همکاران کمیته امداد در خدمت رسانی، نیروی انسانی مؤفق، شبکه مردمی قوی و برنامه ریزی درست را از جمله دلایل مؤفقیت استان خراسان شمالی در زمینه پرداخت زکات عنوان کرد.

 

گفتنی است، نشست کارگروه طرح سبز خزری زکات با حضور دبیران و متولیان زکات شش استان خراسان شمالی، مازندران، گلستان، سمنان، زنجان و گیلان شنبه و یکشنبه هفته جاری به مدت دو روز در بجنورد برگزار می شود. هدف از تشکیل این کارگروه ارزیابی عملکرد، تبادل اطلاعات تجربیات و همفکری برای انجام امور اجرایی ظرفیت زکات در کشور عنوان شده است./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات