۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۳۱۰۵۹
امام جمعه بناب:

نهضت عاشورا جامعیت اسلام را نشان می دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر عبرت از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: متن و حاشیه نهضت عاشورا جامعیت اسلام را به تصویر کشیده است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌، امام جمعه بناب امروز در جمع طلاب مدارس علمیه این شهر با تأکید بر این‌که درس‌های نهضت حسینی محدود در زمان و مکان خاص نیست، اظهار داشت: حادثه عظیم عاشورا به عنوان چشمه جوشان توحید سراسر درس و عبرت برای بشریت است.


وی با بیان این‌که متن و حاشیه نهضت عاشورا جامعیت اسلام را به تصویر کشیده است، خاطرنشان کرد: باید به این حادثه عظیم از زوایای مختلف نگاه کنیم و از آن درس عزت، غیرت و ازخودگذشتگی بگیریم، به عبارت دیگر صحنه کربلا کانون ایثار و فداکاری است، مسأله‌ای که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است.


حجت الاسلام باقری‌بنابی با اشاره به این‌که نهضت عاشورا درس اطاعت محض از امام و رهبری را به ملت‌های مسلمان آموخته است، تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم کشور آسیب نبیند و برای همیشه روی پای خود بایستیم و به عنوان ابرقدرت به تمام معنا باشیم، باید در اطاعت از رهبری مطیع باشیم.


وی با بیان این‌که یاران صدیق حضرت سیدالشهدا(ع) در جریان عاشورا مطیع محض امام خود بودند، افزود: ویژگی‌های سیدالشهدا(ع) در صحنه کربلا و عمل به آن یکی از ابزارهای حیاتی جامعه ماست و اوضاع و احوال ایجاب می‌کند که همه و همه پشت سر رهبری حرکت و از ایشان فرمانبرداری کنیم.


امام جمعه بناب عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از درس‌های نهضت حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: بدبختی زمانی به سراغ جوامع اسلامی می‌آید که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود و آن موقع آفت‌ها دامن‌گیر جامعه شده و فسق و فجور رشد پیدا می‌کند.


وی این فریضه مهم الهی را ضامن دیگر احکام دینی و عامل بازدارنده در گسترش منکرات و ترویج ارزش‌های انسانی در جامعه دانست و گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر رسالتی همگانی و واجب است، البته با رعایت اصول، شرایط و حدود خاصی که در آموزه های دینی به آن اشاره شده است.


حجت الاسلام باقری‌بنابی افراط و تفریط را عامل سقوط جوامع دانست و افزود: نباید از امر ولی فقیه زمان جلوتر و عقب ماند، اگر خود را محب اهل بیت عصمت و طهارت و دوستدار ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) می دانیم، بایستی مطیع امر نائب آن حضرت در عصر غیبت باشیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات