۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۳۱۰۷۴
معاون فرهنگی اوقاف خبر داد؛

همایش نهضت بیداری در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی در مازندران خبر داد.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مدیران فرهنگی بقاع متبرکه ساری با اشاره به در پیش بودن ماه صفر و برگزاری برنامه های مذهبی در این ماه گفت: با توجه به همزمانی ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام در اول ماه صفر‌المظفر برنامه‌های مذهبی و سوگواری در امامزادگان مازندران اجرا می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تصریح کرد: با توجه به خطبه‌خوانی حضرت سجاد (ع)، عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در کاخ یزید‌ لعنت‌الله‌علیه و محکومیت خاندان بنی‌امیه، قاتلان و عاملان شهادت امام حسین(ع) به ویژه شخص منحوس یزید، همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی در مازندران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قربانی از حضور سخنرانان مطرح و آگاه ملی، استانی و شهرستانی در این همایش خبر داد و عنوان کرد:در جهت ارتقا کیفیت همایش از قاریان، مداحان، سخنرانان و خطبه خوانان توانمند و مسلط به معارف این دو خطبه استفاده و بهره گیری می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود خطبه خوانی حضرت زینب(س) را عامل ماندگاری قیام حسینی دانست و افزود: ولایتمداری از خصیصه های مهم زندگی سراسر با برکت حضرت زینب(س) بوده که توانست به درستی در برابر دشمن بیاستد و فجایعی که از سوی یزیدیان در صحرای کربلا اتفاق افتاده را بر ملا کند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: اگر این بانوی بزرگوار نبود به یقین واقعه عاشورا با کیفیت و کمیت امروز در جامعه اسلامی جاری و ساری نبود و قیام عاشورا و تبیین درست این قیام بر عهده این بانوی بزرگ و امام زین العابدین(ع) بوده است.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که حضرت زینب کبری الگوی صبر، پایداری و ولایت‌مداری است ادامه داد: زنان امروز ما نیازمند الگوی فاطمی و زینبی هستند و  باید با صبر، پایداری و ولایت‌مداری ایشان را الگوی خودمان قرار داده و گوش به فرمان ولایت باشند.

 

وی گفت: همان گونه که حضرت زینب(س) در دفاع از اسلام و دین الهی شریک امام حسین(ع) بود، بانوان عاشورایی جامعه امروز نیز باید برای داشتن جامعه ای دینی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام قربانی بیان داشت: یک سال و نیم پس از واقعه کربلا حضرت زینب(س) بر اثر تألمات ناشی از تاسوعا و عاشورا به نوعی به شهادت رسیدند و به اعتقاد بسیاری حضرت زینب (س) شهیده پس از واقعه کربلا هستند.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران گفت: مادران و خواهران اکنون باید زینبی عمل کنند چرا که زینب حامی خون شهدا بوده است و حضرت زینب نهضت خونین عاشورا و انقلاب اسلامی کربلا را به ثبت رساند.

 

حجت الاسلام قربانی افزود: صبر و بردباری حضرت زینب(س) در صحرای کربلا و سپس در ادامه با خطبه خوانی هایشان بی نظیر است و به همین دلیل باید بانوان امروز جامعه ما هم با الگوپذیری از این بانوی کریمه صبر و اسقامت خود را افزایش داده و در برابر مشکلات صبر پیشه کنند./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات