۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۳۱۰۸۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

ملت بزرگ ایران تسلیم زیاده خواهی های آمریکا نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ملت بزرگ ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا از مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: آمریکایی ها باید بدانند نظام اسلامی امروز به عنوان کشوری مقتدر و اثرگذار در دنیا مورد توجه است.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به امکان توافق ایران و آمریکا در رفع تحریم ها، گفت: بعد از پیروزی اخیر جمهوری خواهان در آمریکا  کمتر از دو سوم صندلی های کنگره را تصاحب کردند که این در هفتاد سال اخیر  برای آن ها در کنگره آمریکا صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به این که قدرت جمهوری خواهان که مخالفت آن ها با جمهوری اسلامی شدیدتر بوده در برابر اوباما بیشتر شده است، ادامه داد: از آن طرف محبوبیت رییس جمهور آمریکا به عنوان پرچمدار تئوری تعامل با ایران بسیار کاهش یافته است.

 

امام جمعه چمستان، افزود: اگر جمهوری خواهان بیش از دو سوم صندلی ها را بدست می آوردند هیچ راهی برای توافق در مذاکرات و تعلیق در تحریم ها وجود نداشت اما در شرایط فعلی سلب اختیار از اوباما نشد هر چند کار او بسیار سخت شده و به سبب آن که تعلیق همچنان ممکن است ولی رفع تحریم نیاز به تصویب کنگره دارد و کنگره هم موافقت نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که اوباما نیازمند توافق تا سوم آذر است، تصریح کرد: افکارعمومی آمریکا به شدت مخالف هر گونه جنگ بوده و اگر جمهوری خواهان تمکین نکرده و خواهان شدت عمل علیه ایران باشند خلاف افکار عمومی اقدام خواهند کرد و در نتیجه در انتخابات آینده ریاست جمهوری جایگاه فعلی خود را از دست خواهند داد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در شرایط فعلی جمهوری خواهان از کاندیدایی که برجسته باشد در میان چهره های خود برخوردار نیستند و هیلاری کلینتون از شانس بسیار زیادی میان دموکرات ها برخوردار است و این توافق چنانچه از سوی اوباما قابل دفاع داخل آمریکا باشد برای جمهوری خواهان شکست سختی خواهد بود.

 

امام جمعه چمستان تصریح کرد: زمانی که اوباما بتواند اروپا، روسیه و چین را با خود متقاعد وهمراه کند برای تعلیق تحریم ها به حتم کاری از دست جمهوری خواهان بر نخواهد آمد و از همه مهم تر شرایط ویژه منطقه و قدرت ایران برتری کشور ما را رقم خواهد زد که ایران اسلامی از عزت و عظمتی والا برخوردار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که  اخلاق محوری سبب ترویج فرهنگی دینی و ارزش های انسانی در جامعه می شود، گفت: باید اخلاق و بهره گیری از آن در جوامع بشری به عنوان امری اساسی و ارزشمند مورد توجه باشد.

 

امام جمعه چمستان، افزود: اگر دنیای امروز یا حداقل دنیای اسلام به همین یک دستور اخلاقی اسلام جامه عمل پوشیده و به هم اعلام سلامت ، امنیت و صلح و صفا داشتند هیچ گاه این همه درگیری و تجاوز به کشورها و برادر کشی و خشونت های بی حد و حصر پدید نمی آمده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: دنیا اگر در راستای سلام و سلامت خواهی بود نباید این همه کارخانه های تسلیحاتی فعال در آن وجود داشته و هزارن بمب اتم انسان ها را پر از خوف و اضطراب می کرد که ایادی استکباری به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات